محرومیت زدایی و توسعه روستایی از مسیر حفظ و حراست از محیط زیست


محرومیت زدایی و توسعه روستایی از مسیر حفظ و حراست از محیط زیست

 مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: با حفظ و حراست از طبیعت و محیط زیست، گام های مثبت و مؤثری در جهت محرومیت زدایی و توسعه مناطق روستایی برداشته خواهد شد.

سید رضا موسوی مشکینی در دیدار مشاور استاندار قم و دبیر قرارگاه جهادی و محرومیت زدایی گفت: در سال های گذشته قم سرریز صنایع آلاینده تهران و استان های همجوار بوده و اکنون جزیره حرارتی در شهر قم شکل گرفته و تبعات زیست محیطی بسیاری به دنبال داشته است.

وی از نبود نقشه راه مشخص برای توسعه استان قم و استقبال از صنایع آلاینده انتقاد کرد و افزود: در مسیر توسعه و پیشرفت استان قم ضمن توجه جدی به ظرفیت های فرهنگی و گردشگری استان، باید نسبت به نوسازی خطوط تولید و استقرار صنایع پاک و با تکنولوژی های نوین اهتمام داشته باشیم.

وی با اشاره به بارگذاری جمعیتی و صنعتی بیش از حد در شهر قم و قطع حقابه های زیست محیطی تالاب ها و رودخانه های استان، خاطرنشان کرد: کانون های فعال گرد و غبار و معضل جدی خشک شدن دریاچه نمک، مسأله ای فرااستانی است که استان های مرکز کشور را نیز با چالش جدی مواجه می کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم با بیان اینکه نباید به مسائل نگاه تک بعدی داشته باشیم، رفع معضلات زیست محیطی را نیازمند برنامه ریزی و مشارکت همگانی دانست و گفت: حفظ و حراست از طبیعت و محیط زیست به توسعه و محرومیت زدایی از روستاها به ویژه در منطقه قمرود و قنوات کمک شایانی خواهد کرد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403