استاندار زنجان: توجه به گوهر انسانی لازمه داشتن خانواده مستحکم است


استاندار زنجان: توجه به گوهر انسانی لازمه داشتن خانواده مستحکم است

زنجان - ایرنا - استاندار زنجان با تاکید بر اهمیت نگاه انسانی به زن و مرد و جایگاه رفیع خانواده در اسلام گفت: لازمه داشتن خانواده مستحکم، اعتماد به نفس و توجه به وجود و گوهر اصلی انسانی است.

محسن افشارچی روز چهارشنبه در همایش "حس خوب ریحانه" با بیان اینکه نباید برای جنسیت افراد اصالت قائل شد، افزود: وقتی از زن یا مرد صحبت می‌شود، نباید ظرافت و زیبایی زن و یا اعتماد به نفس زیاد مرد مد نظر باشد چراکه نگاه از این محل تمامی اصول و ارزش‌های انسانی را زیرسوال می‌برد.

وی ادامه داد: وقتی قرار است جنسیت، نشان دهنده اصالت نباشد، نگاه به زن و مرد، انسانی می‌شود؛ بر همین اساس زمانی که جنسیت طرد شود همه افراد جامعه به سوی ابزاری مناسب برای رسیدن به اهداف متعالی و کمال سوق می‌یابند.

وی با اشاره به جایگاه مهم خانواده و دیدگاه دین اسلام نسبت به آن، ادامه داد: خانواده ابزاری است که نگاه به زن را از دید جنسیتی دور کند و از سویی خانواده به محلی برای آرامش اعضای آن تبدیل شود.

افشارچی با بیان اینکه انسان یک موجود تعهد گریز است و در چارچوب بودن را دوست ندارد، اظهار داشت: به همین دلیل است که خدوند پیامبران را فرستاد تا بایدها و نبایدهایی در زندگی افراد حاکم باشد.

وی یادآورشد: خانواده، مرد را به چارچوب هایی متعهد می کند و به همین دلیل است که می گویند، فردی که خانواده دارد خداشناس‌تر است.

استاندار زنجان تصریح کرد: وقتی تعهد کنار گذاشته می‌شود، یعنی خانواده به عنوان کوچکترین سلول تشکیل دهنده جامعه، ناخودآگاه به هر تعهد و باید و نباید دیگری تن نمی دهد.

وی با اشاره به اینکه یکی از ابزارهای عدم نگاه جنسیتی به زنان توجه و تعهد به خانواده است، اظهار داشت: با این دیدگاه، حجاب و عفاف نیز به انسانیت اصالت داده و توجیه عقلانی پیدا می‌کند.

افشارچی اقتصاد و فرهنگ را ۲ مسیر موجود در زندگی عنوان کرد و گفت: پرچم فرهنگ خانواده در دستان پرتوان زنان، گرمابخش کانون خانواده است هرچند که این قشر از جامعه نباید نسبت به خوداتکایی اقتصادی نیز بی‌توجه باشند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس همسر عروسکی محمدرضا رهبری بازیگر سریال سیب ممنوعه / همسر شیکش رو دست همه زد !