دو ابر ترانسفورماتور 410 MVA در زنجان رونمایی می‌شود


دو ابر ترانسفورماتور 410 MVA در زنجان رونمایی می‌شود

مدیرعامل گروه صنعتی ایران ترانسفو گفت: اکنون در خط تولید دو دستگاه ابر ترانسفورماتور 410 MVA به سفارش گروه مپنا در مجموعه ایران ترانسفو طراحی و ساخته شده است که به زودی رونمایی خواهد شد.

بهزاد ظهیری ظهر امروز (۶ بهمن‌ماه) در مراسم تحویل بزرگ‌ترین ترانسفورماتور تغذیه کوره قوس الکترونیکی EAF با توان ۵۵MVA، افزود: این ترانسفورماتور توسط شرکت صنعتی ایران ترانسفو در کم‌ترین زمان و با قیمت حداقل ۵۰ درصدی نسبت به مشابه خارجی طراحی، تولید و تحویل مجتمع صنعتی اسفراین شد.

وی ضمن قدردانی از مدیریت مجتمع صنعتی اسفراین برای اعتماد به توانمندی و تولید داخل، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص اتکا به توانمندی‌های داخلی و تقویت بسترهای تولید برای توسعه همه جانبه کشور، اظهار کرد: سربازان ایران ترانسفو قادر به طراحی و تولید انواع راکتور و ترانسفورماتورها هستند که این مهم یک افتخار ملی محسوب می‌شود.

این مسئول با تاکید بر مطابقت این ترانسفورماتور با استانداردهای روز دنیا، یادآور شد: حمایت از تولید داخلی علی‌الخصوص در حوزه صنعت استراتژیک برق و شرکت ایران ترانسفو، با لغو کامل واردات و ممانعت از ورود انواع مختلف ترانسفورماتورو رآکتور به کشور امکان‌پذیر است.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران ترانسفو با انتقاد از نحوه اجرای طرح ممنوعیت واردات ترانسفورماتور، تاکید کرد: نباید اجازه سوءاستفاده از قانون و واردات ترانسفورماتور توسط عده‌ای به بهانه واردات مجموعه کامل خط تولید داده شود؛ چرا که این کار در کنار خروج ارز از کشور، وابستگی بیش از پیش تولید و صنعت به بیگانگان را فراهم می‌کند.

ظهیری در خصوص گام‌های آتی ایران ترانسفو عنوان کرد: اکنون در خط تولید ایران ترانسفو دو دستگاه ابر ترانسفورماتور ۴۱۰ MVA به سفارش گروه مپنا طراحی و در حال ساخت است که از این تولیدات در اسفندماه امسال و اوایل سال آتی رونمایی خواهد شد.

این مسئول خاطرنشان کرد: انواع ابر ترانسفورماتور، رآکتور دیتیوند، ترانسفورماتورهای هوشمند، ترانسفورماتورهای ترکشن، ترانسفورماتورهای با راندمان بالا، از جمله تولیدات به روز این مجموعه صنعتی است که در نتیجه خودباوری ملی و عمل به فرامین مقام معظم رهبری به عنوان جهاد اقتصادی تقدیم ملت ایران می‌شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


4 سناریوی حادثه تروریستی مسکو