برای توسعه صادرات و تجارت منتظر آمدن سرمایه‌گذار خارجی نباشید


برای توسعه صادرات و تجارت منتظر آمدن سرمایه‌گذار خارجی نباشید

رایزن بازرگانی سفارت جمهوری اسلامی ایران در هندوستان گفت: برای توسعه صادرات و تجارت، منتظر آمدن سرمایه‌گذار خارجی نباشید.

حسین بامیری ظهر امروز (۶ بهمن‌ماه) در جلسه رایزنان منتخب ترکیه، هندوستان و فعالان اقتصادی، اظهار کرد: مشکل صادرات در کشور ما این است که اگر متوجه شویم شرکتی در یک زمینه صادراتی موفق است همه رقیب آن شرکت شده و تولیدات بی‌کیفیت را به امید صادرات بالا می‌بریم و همین اقدامات بدون آگاهی از بازار سبب بی‌اعتمادی کشور مقابل شده و نرخ ارزآوری پایین می‌آید.

وی افزود: انواع محصولات صنعتی و پتروشیمی، بازار میوه از جمله سیب و کیوی، شیرینی و شکلات، خشکبار اعم از خرما، پسته، درب و پنجره و محصولات پلاستیکی ظرفیت خوبی برای صادرات به کشور هندوستان دارند.

بامیری بیان کرد: حضور فعال شرکت‌های ایرانی در نمایشگاه‌های هندوستان با ایجاد رزومه قوی از نحوه فعالیت، توسعه تجارت و صادرات را افزایش می‌دهد. نخ، انواع میوه گرمسیری، برنج، ‌ادویه‌جات و دارو از تولیدات هند برای صادرات به ایران به‌شمار می‌آید.

وی خاطر نشان کرد: حضور فعال تجار ایرانی در هند، بالا بردن کیفیت محصولات، حضور مستمر در نمایشگاه‌های بین‌المللی، ایجاد زمینه سورتینگ میوه‌ها در داخل کشور به راحتی زمینه صادرات محصولات ایرانی و استان زنجان به کشور فراهم خواهد کرد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی