چگونه هوش مصنوعی علوم پزشکی را متحول می‌کند؟


چگونه هوش مصنوعی علوم پزشکی را متحول می‌کند؟

فناوری‌های هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی بر توسعه دارو، آزمایش‌های بالینی، زنجیره تامین و فرآیند‌های تجاری تاثیر دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان - در حال حاضر جهان در صنعت زیستی با بحران‌هایی از جمله همه گیری کرونا مواجه است. البته موفقیت‌هایی مثل ساخت واکسن برای مبارزه با COVID-۱۹ از دستاورد‌های این حوزه است.

به گزارش contractpharma، الگوریتم‌ها منجر به بلوغ، پیشرفت و فعال شدن هوش مصنوعی (AI) و تاثیر آن بر صنعت علوم زیستی می‌شوند. این الگوریتم‌ها و ساختار‌ها برای تصمیم گیری و حل مسائل طراحی شده اند. با ترکیب هوش مصنوعی، یادگیری ماشین (ML) و پردازش زبان طبیعی هزینه‌های مراقبت‌های بهداشتی کاهش پیدا کرده و توسعه درمان و ارائه خدمات مبتنی بر این فناوری‌ها دور از ذهن نیست. پردازش زبان طبیعی، آموزش را برای الگوریتم‌ها امکان پذیر می‌کند. هوش مصنوعی و ML توانایی تغییر در توسعه دارو‌ها را دارند؛ این کار با استفاده از پردازش و تفسیر مجموعه‌ای از داده‌های زیستی انجام می‌شود.

چگونه هوش مصنوعی علوم پزشکی را متحول می‌کند؟

همچنین دارو‌های مناسبی در هنگام درمان بیماران و تجویز نسخه به آن‌ها پیشنهاد می‌شود. علاوه بر این موارد، هوش مصنوعی و ML در شناسایی ویژگی‌های ناشناخته مغز انسان موثر هستند؛ در نتیجه در تشخیص به هنگام سرطان نقش ایفا می‌کنند. بر اساس تحقیقات موسسه ملی سرطان در ایالات متحده هوش مصنوعی برای بهبود غربالگری سرطان دهانه رحم و پروستات و شناسایی جهش‌های ژنی خاص استفاده می‌شود. برخی از شرکت‌های تجاری با تجزیه و تحلیل داده‌ها، هوش مصنوعی و ML مسائل سیستمی در فرآیند تولید دارو را شناسایی، زمان چرخه توزیع را کاهش داده و شکایات مشتریان را بررسی می‌کنند.

چگونه هوش مصنوعی علوم پزشکی را متحول می‌کند؟

شرکت‌های علوم زیستی کارایی خود را با استفاده از هوش مصنوعی در مدیریت زنجیره تامین و فرآیند‌های لجستیک، همسو کردن تولید با تقاضا و فرآیند فروش محصولات بهبود می‌بخشند. هوش مصنوعی و ML برای کاهش زمان بررسی پزشکی، قانونی و نظارتی و در عین حال بهبود دقت محتوا مورد استفاده قرار می‌گیرند. این امر سرعت و قابلیت اطمینان فرآیند‌ها را بهبود می‌بخشد. همچنین هوش مصنوعی در ربات‌های جراحی کاربرد دارد. در حال حاضر در برخی از کشور‌ها پزشکان از این نوع ربات‌ها در صنعت پزشکی استفاده می‌کنند.

چگونه هوش مصنوعی علوم پزشکی را متحول می‌کند؟

بیشتر بخوانید

رباتیک و هوش مصنوعی، جانشین پزشکان و جراحان

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...