مسابقه «هزارهزار پولک نور» به مناسبت دهه فجر فراخوان داد


مسابقه «هزارهزار پولک نور» به مناسبت دهه فجر فراخوان داد

تهران-ایرنا-مدیر فرهنگی هنری منطقه 6 و رئیس فرهنگسرای سرو گفت: مسابقه «هزارهزار پولک نور» به مناسبت دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی با موضوع بازخوانی سرود جمهوری اسلامی ایران ویژه کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۶، رویا فتحی اظهارداشت: مسابقه «هزارهزار پولک نور» در ۲ بخش گروهی و انفرادی در سه رده سنی زیر ۶ سال، ۶ تا ۸ سال و ۹ تا ۱۲ سال به صورت مجازی برگزار می‌شود، با توجه به برگزاری این جشنواره به صورت مجازی خلاقیت در شیوه اجرا اهمیت بسیار زیادی در مرحله داوری دارد.

وی گفت: علاقه‌مندان برای شرکت در این مسابقه می‌توانند تا ۱۶بهمن در بخش‌های گروهی یا انفرادی اقدام به خواندن سرود جمهوری اسلامی ایران کنند و پس از ضبط و ثبت ویدئو یا فیلم کوتاه، به ۲ شیوه در قالب لوح فشرده به همراه فرم دریافت شرکت در مسابقه به دبیرخانه مسابقه به نشانی تهران، خیابان ولیعصر(عج)، بالاتر از پارک ساعی، کوچه ساعی دوم، فرهنگسرای سرو و یا به شماره واتساپ ۰۹۳۳۵۹۷۹۵۹۴ ارسال کنند.

فتحی افزود: شرکت‌کنندگان باید با مراجعه به نشانی https://farhangsara.ir/sarv/ نسبت به دریافت فایل صوتی مسابقه اقدام کرده و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۸۸۸۸۱۸۷۹ دبیرخانه مسابقه تماس حاصل کنند.

مدیر فرهنگی هنری منطقه ۶ بیان کرد: اختتامیه مسابقه «هزارهزار پولک نور» ۲۰ بهمن است. در تمامی شیوه‌های عنوان شده برای ارسال اثر باید مشخصات کامل با ذکر نام و نام خانوادگی و تلفن همراه اجراکنندگان درج شود.

وی با اشاره به اهمیت سرود ملی به عنوان یکی از نمادهای وحدت و انسجام در کشورمان اظهارداشت: سرود ملی در کنار پرچم جمهوری اسلامی ایران یکی از نمادهای اصلی کشورمان به شمار می‌رود و همه ما مردم ایران نسبت به این سرود و پرچم سه رنگ کشورمان تعصب داریم.

فتحی گفت: مسابقه «هزارهزار پولک نور» بار دیگر عشق و علاقه ما به سرود کشورمان را به تصویر کشیده و اهمیت آن را به نسل جوان نشان می‌دهد.

رئیس فرهنگسرای سرو افزود: یکی از وجوه معنوی انقلاب اسلامی، اجرای شعارهای آهنگین این دوران توسط میلیون‌ها انسان شیفته آزادی با زیباترین الحان و نغمات بود، مسابقه «هزارهزار پولک نور» ضمن تجدید عهد و پیمان با آرمان‌های انقلاب اسلامی، به شیوه‌ای هنرمندانه جلوه‌های بدیعی از این سرودهای زیبا را با محوریت سرود ملی کشورمان به نمایش می‌گذارد.

وی بیان کرد: مسابقه «هزارهزار پولک نور» با هدف سازماندهی گروه‌های سرود دانش‌آموزی و با رویکرد همدلی، هم‌آوایی و انتقال پیام انقلاب به زبان سرود ویژه کودکان و دانش‌آموزان شهر تهران تدوین و در دستورکار سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران قرار گرفته و مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۶ مسئولیت دبیری آن را برعهده دارد.

برگزاری مسابقه مجازی نقاشی «فجر انقلاب»

مسابقه مجازی نقاشی «فجر انقلاب» ویژه رده سنی کودکان ۶ تا ۱۲ سال به مناسبت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به صورت مشترک توسط اداره‎‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تهران، شمیرانات و شمال تهران برگزار می‌شود. انتقال ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی به نسل جدید از اهداف این مسابقه است.

علاقه‌مندان می‌توانند تا ۲۵ بهمن حداکثر ۲ اثر خود را با موضوع دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی به همراه درج کامل اطلاعات فردی از قبیل نام، نام خانوادگی، سال تولد و شماره تماس به نشانی پست الکترونیکی shemiranat.tehran@farhangmail.ir ارسال کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۴۴۷۲۰۳۳۴ واحد هنری تماس بگیرند. از افرادی که آثارشان توسط هیات‌ داوران برگزیده شود، تقدیر خواهد شد.

رونمایی از کتاب «مثل باران» در فرهنگسرای گلستان

کتابخانه دکتر شهیدی منطقه هشت تهران آیین رونمایی از کتاب «مثل باران» را پنجشنبه(هفتم بهمن) ساعت ۱۶ در فرهنگسرای ‌گلستان به نشانی نارمک، میدان هلال احمر، خیابان گلستان، جنب بوستان فدک برگزار می‌کند.

این برنامه با مشارکت انتشارات رود آبی و با حضور فرزانه فراهانی نویسنده، سحر فرهادروش تصویرگر کتاب و مرجان ریحانیان به عنوان کارشناس برگزار می‌شود.

کتاب «مثل باران» درباره موضوع فدک است و نویسنده سعی کرده این مبحث تاریخی را در بستر شرایط معاصر بررسی کند و نَقبی به مفهوم «وقف» بزند. این کتاب ویژه گروه سنی دبستان است.

فرزانه فراهانی نویسنده کتاب، متولد سال ۱۳۵۹ در تهران و دارای مدرک کارشناسی ارشد ادبیات کودک از دانشگاه شهید بهشتی و ۱۰ سال سابقه مدیریت آموزشی است. «علی یارت پهلوان» و «فقط کمی یواش‌تر» برخی آثار چاپ‌ شده فراهانی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


در مسکو عدم واکنش سران شورای اروپا به حمله تروریستی در کروکوس را شرم آور خواندند