پیش بینی قیمت لیر 6 بهمن 1400


پیش بینی قیمت لیر 6 بهمن 1400

امروز چهارشنبه ششم بهمن ماه قیمت لیر ترکیه نوسان چندانی نداشت. قیمت لیر در ساعات پایانی معاملات به دو هزار و 60 تومان رسید. نوشته پیش بینی قیمت لیر 6 بهمن 1400 (https://tejaratnews.com/%d9%be%db%8c%d8%b4-%d8%a8%db%8c%d9%86%db%8c-%d9%82%db%8c%d9%85%d8%aa-%d9%84%db%8c%d8%b1-%db%b6-%d8%a8%d9%87%d9%85%d9%86-%db%b1%db%b4%db%b0%db%b0) اولین بار در...

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت لیر در ساعات پایانی معاملات نوسان چندانی نداشت. هر لیر ترکیه امروز چهارشنبه با قیمت دو هزار و ۶۰ تومان معامله شد.

هر لیر ترکیه در روز مشابه ماه گذشته، یعنی ۶ دی ماه با رقم دو هزار و ۵۹۰تومان معامله شد، که در مقایسه با امروز کاهش ۲۰٫۴۶ درصدی معادل ۵۳۰ تومانی را تجربه کرده است.

هفته نامه خبری اکونومیست در گزارشی نوشته است: به نظر می‌رسد طرح ادوغان برای بیمه کردن سپرده‌های بانکی در برابر نوسانات در کوتاه مدت جوابگو باشد چراکه یک روز پس از اعلام این موضوع توسط اردوغان، قیمت لیر افزایشی شد و زیان یک ماهه را از بین برد.

بسیاری از کارشناسان اقتصادی خواستار کاهش سیاست‌های انبساطی بی پروا شده‌اند این سیاست ها سبب شده تا قیمت مصرف کننده در ماه دسامبر به ۳۶٫۰۸ درصد افزایش یابد.

جودت آکچای، اقتصاددانان ارشد سابق بانک یاپی کِرِدی ترکیه بوده می‌گوید: «زمانی که حزب عدالت و توسعه تحت رهبری اردوغان در سال ۲۰۰۲ میلادی پس از یک بحران شدید بانکی قدرت را در دست گرفت اقتصاد ترکیه اساسا در حال سقوط بود.»

وی ادامه می‌دهد: «دولت تازه به قدرت رسیده در آن زمان از جمله اردوغان که نخست وزیر بود و علی باباجان وزیر وقت اقتصاد، برنامه کمک صندوق بین المللی پول را با موفقیت اجرا کردند که به مشکلات ساختاری اقتصاد رسیدگی می‌کرد.»

جودت آکچای توضیح می‌دهد: «بهترین وزرا، بهترین روسای بانک مرکزی و تا حد زیادی بهترین وزرای خزانه‌داری که در طول عمرم دیده‌ام در دوره نخست زمامداری حزب عدالت و توسعه در مناصب‌شان بودند.»

آخرین اخبار لیر را در صفحه طلا و ارز تجارت‌نیوز بخوانید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس زن فوق جذاب احمد مهران ‌فر + بیوگرافی و صفر تا صد خصوصی ترین ها