میزان سرمایه‌گذاری نسبت به استهلاک در کشور منفی شده است


میزان سرمایه‌گذاری نسبت به استهلاک در کشور منفی شده است

زنجان - ایرنا - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: میزان سرمایه‌گذاری نسبت به استهلاک طی چند سال اخیر در کشور، کمتر و منفی شده و این موضوع برای کشورمان یک زنگ خطر است.

مصطفی طاهری روز چهارشنبه در آیین افتتاح خط تولید پارچه کیسه هوا (ایربگ) در کارخانه نخ تایر زنجان گفت: دولت جدید برای رشد اقتصادی ۸.۵ درصدی کشور برنامه ریزی کرده که این میزان در استان ۸.۷ درصد است و افتتاح این خط تولید، حرکت مبارکی برای استان است.

وی اضافه کرد: هرچه بتوانیم سرمایه‌گذاری کنیم، بطوریکه سرمایه‌گذاری در کشور از استهلاک، جلوتر باشد، خیر و برکتی برای آیندگان محسوب می شود.

طاهری با اشاره به برخی ویژگی‌های کارخانه نخ تایر استان افزود: تولید ناخالص کشورمان نسبت به انرژی، عدد خوبی نیست و تولید در کشورمان نسبت به میانگین خیلی از کشورها انرژی‌بر و بالاتر است.

وی با بیان اینکه نخ تایر از جمله صنایع افتخار آمیز استان است، اظهار داشت: یکی از ویژگی‌های نخ تایر، کارآفرینی و تولید بدون مصرف انرژی زیاد است که در این رابطه تلاش می شود به این مجموعه کمک شود.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی، موضوع بهره وری را مهم عنوان کرد و گفت: دولت برای رشد ۸.۵ درصدی ۳.۵ درصد را به بهره وری اختصاص داده که این مجموعه ظرفیت افزایش چنین مساله ای را دارد.

وی اضافه کرد: در گذشته، دستگاه‌هایی به طول ۲۰ متر در سالن‌های نخ تایر بود که با استفاده از تکنولوژی‌های جدید، طول دستگاه‌ها تبدیل به ۲ متر شده و به جای یک دستگاه توانستند پنج دستگاه را در سالن قرار دهند و در واقع میزان نیروی انسانی و تولید در این مجموعه چند برابر شده است و بهره‌وری، امتیاز خیلی خوبی در این مجموعه محسوب می شود.

طاهری با اشاره به نیاز شدید کشور به لاستیک خودروهای سنگین نیز افزود: مشکل جدی که در کمیسیون صنایع و معادن مجلس با وزیر صمت پیش آمد، همین نیاز کشور به لاستیک خودروهای سنگین بود.

وی اضافه کرد به رغم اینکه دولت، سقف ورود و محدودیت‌ها را برداشته اما بیش از ۷۵ درصد وابستگی داریم و این نیاز، یک مشکل و بحران در کشور هم از نظر موجودی و هم از نظر قیمت محسوب می شود.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه نخ تایر، ظرفیت و امکان تولید نه در لاستیک خودروهای سورای بلکه تولید لاستیک‌های خاص را دارد، خاطرنشان کرد: کمک‌های لازم را در این زمینه ارائه خواهیم داد و قول هم گرفته‌شده است که یکساله بتوانند خط تولید لاستیک‌های خاص را نیز افتتاح کنند که در این صورت علاوه بر حل مشکل خیلی مهمی از کشور موجب جلوگیری از خروج ارز و تامین نیاز جدی داخل نیز می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟