نمایشگاه هنر پارسی در چین، مردم و مقام‌های آن کشور را شگفت‌زده کرد


نمایشگاه هنر پارسی در چین، مردم و مقام‌های آن کشور را شگفت‌زده کرد

حسین بربار، برگزارکننده نمایشگاه گفتمان هنر پارسی و معاصر ایران در کشور چین، از استقبال مسوولان هنری و مردم آن کشور از آثار ارائه شده در این مجموعه خبر داد که از به‌روز و پیشرو بودن کارها و نگاه به هویت ایران و ایرانی در آن‌ها، شگفت‌زده شده بودند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مجموعه نمایشگاهی گفتمان هنر پارسی و معاصر ایران در کشور چین در حال برگزاری است.

این نمایشگاه که با ارائه آثار چهل و سه هنرمند معاصر ایران در شهرهای مختلف چین از شانگ‌های تا نانجینگ شکل گرفته، قرار است باعث آشنایی بیشتر هنرمندان و مردم چین با هنر معاصر ایران شود.

حسین بربار، برگزارکننده این نمایشگاه درباره اهداف نمایشگاه می‌گوید: «غالب مردم و حتی هنرمندان چینی از هنر ایران، تنها فرش و یا صنایع دستی و ظریفه دوران صفوی و قاجار را به خاطر دارند و آشنایی با هنر و هنرمندان امروز ایران، هدف اصلی نمایشگاه است. در افتتاحیه این نمایشگاه در موزه پاورلانگ در شانگ‌های که یکی از معتبرترین موزه‌های آن شهر است، تعجب همگان از رییس موزه گرفته تا هنرمندان و مقامات شهر، از به‌روز و پیشرو بودن هنر ایران و نگاه به هویت ایران و ایرانی برانگیخته شده بود.»

عادل یونسی، یکی از کیوریتورهای این نمایشگاه نیز گفت: «در گام نخست این رخداد هنری، سعی بر آن شد تا بتوانیم از انواع آثار هنری با ژانرها و سبک‌های مختلف حتی در بازه سنین مختلف هنرمندان، آثاری گرد آوری و ارائه شود. از نقاشی فیگوراتیو تا انتزاعی، مجسمه و حتی چیدمان در این تور نمایشگاهی به نمایش درآمده است.»

او ادامه داد: «به این نکته هم توجه داشته‌ایم که برخی از هنرمندان معاصر ما در حراجی‌های خارج از کشور شناخته شده هستند و به سقف قیمت و ارزش‌گذاری رسیده‌اند و آثارشان به راحتی قابل رصد است. بدین جهت از قراردادن آثار آنان در این فهرست پرهیز کرده‌ایم.»

عدنان مصلایی هم که روابط عمومی و بخش ارتباطات این نمایشگاه را بر عهده دارد، با اشاره به سابقه تبادلات فرهنگی ایران و چین و تاثیرات متقابل آن به لحاظ محوریت ایران در جاده ابریشم، گفت: «با توجه به تصمیم و اراده کشور چین به احیای جاده ابریشم، این نمایشگاه می‌تواند سر آغاز بسیار مناسبی برای تبادلات فرهنگی و هنری برای همه کشورهای مسیر جاده ابریشم باشد.»

او افزود: «این نمایشگاه به همت بخش خصوصی و لطف هنرمندان شکل گرفته است و از طریق بازخوردها تاکنون، می‌توان به تاثیر این رویداد بر نگاه مردم و هنرمندان چینی به ایران پی برد. این افتخار ماست که این اتقاق دارد رقم می‌خورد و ای کاش مسئولین و متولیان فرهنگ و هنر به این تاثیرات غیر مستقیم، ایمان بیاورند و برای جلوه واقعی چهره ایرانیان، به هنر و هنرمند و برگزاری این گونه رویدادها ، اهتمام بیشتری داشته باشند.»

نمایشگاه هنر پارسی در چین، مردم و مقام‌های آن کشور را شگفت‌زده کرد

۵۷۲۴۴

کد خبر 1596703

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر کامل ای که مرا خوانده ای راه نشانم بده + عکس نوشته