واگن‌های جدید بانوان در مترو تهران به بهره‌برداری رسید


واگن‌های جدید بانوان در مترو تهران به بهره‌برداری رسید

تهران_ ایرنا_ واگن‌های جدید ویژه بانوان در مترو تهران عصر چهارشنبه با حضور مسوولان شهری به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایرنا، مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران عصر چهارشنبه در مراسم رونمایی از این طرح با بیان اینکه بانوان شهر تهران به مترو اعتماد دارند و برای عبور و مرورشان مترو را امتخاب می کنند، گفت: قصد داریم در دوره جدید تغییر رویکردی برای افزایش رفاه بانوان داشته باشیم.

مهدی شایسته اصل با بیان اینکه ۱۲ اتاق مادر و کودک در گذشته وجود داشته اما این اتاق ها غیرفعال بوده از بازگشایی این اتاق ها خبر داد و گفت: قصد داریم که ۱۰ اتاق کودک و مادر جدید به ایستگاه‌های مترو اضافه کنیم.

واگن‌های جدید بانوان در مترو تهران به بهره‌برداری رسید

وی درباره طراحی جدید واگن ویژه بانوان و کودکان نیز گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که مترو هشت کشور پیشرفته جهان به واگن‌های ویژه بانوان مجهز هستند و تلاش می‌شود همانطور که برای خیلی مسائل هنجارهای قائل هستیم باید این حق را قائل شویم که رعایت این موضوع به نهایت خودش برسد و باید شرایطی ایجاد شود تا به لحاظ فرهنگی اتفاقات خوبی از سمت مسافران آقا رخ دهد.

شایسته اصل با بیان اینکه بخشی از این اتفاقات هم به مسئولیت مترو برمی‌گردد گفت: برای هرچه بهتر رعایت شدن این موضوع باید کمک شود تا ناوگان خلوت‌تر باشد و آقایان امکان استفاده از ناوگان در زمان اوج سفر را داشته باشند.

واگن‌های جدید بانوان در مترو تهران به بهره‌برداری رسید

بانوان ایده های خود را به شهرداری اعلام کنند

همچنین مدیر کل امور بانوان شهرداری تهران در مراسم رونمایی از واگن‌های مخصوص بانوان و کودکان با طراحی جدید گفت: بانوان تهرانی ایده های خود را برای تکمیل طرح واگن ویژه بانوان و کوکان به شهرداری ارسال کنند.

مریم اردبیلی با بیان اینکه دیدن نیازهای و اقتضائات اقشار مختلف مردم یکی از اصول حکمرانی شهری است گفت: اگر نیازهای تک تک افراد در مقاطعی از زندگی مهم باشد و به رسمیت شناخته شود، به سمت حکمرانی شهری انسانی‌تر حرکت خواهیم کرد؛ بنابراین دیدن اقتضائات بانوان در مترو می‌تواند آرامشی را برای بانوان به وجود بیاورد.

واگن‌های جدید بانوان در مترو تهران به بهره‌برداری رسید

مجلس از طرح های رعایت حقوق بانوان حمایت می کند

همچنین رییس کمیسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی نیز گفت: مجلس از طرح هایی که برای رعایت حقوق زنان و خانواده منجر شود حمایت می کند.

فاطمه قاسم پور افزود: شهر باید دوستدار مادر و کودک باشد و مراکز متناسب با نیاز بانوان احیا شود همچنین علاوه‌ بر توجه به نیاز بانوان در مترو، باید مراکز کوثر برای نمایش محصولات توسعه پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: نقش شهرداری تهران به عنوان یک نهاد اجتماعی در احیای حقوق زنان و خانواده غیر قابل انکار است و مجلس شورای اسلامی در کنار شهرداری تهران ایستاده تا طرح هایی خلاقانه اجرا کند.

واگن‌های جدید بانوان در مترو تهران به بهره‌برداری رسید

همچنین سمیه رفیعی عضو کمیسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی گفت: خوشحالم که پس از سال ها اتاق مادر و کودک در ایستگاه های مترو بازگشایی شد.

وی افزود: با توجه به اینکه تعداد قابل توجهی از مسافران مترو مادران و کودکان هستند راه اندازی این اتاق ها منجر به رعایت حقوق نظام خانواده می شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: شرکت مترو تهران با راه اندازی طرح جدید واگن بانوان به رعایت حقوق زنان در مترو اهمیت داده و قابل ستایش است.

به گفته وی، اینکه بانوان در ناوگان حمل و نقل ریلی از یک حریم و جایگاه ویژه ای برخوردار باشند یک طرف و از طرفی در بین زنان افراد مسن، باردار و مادرانی به همراه کودکان خود وجود دارند که نیازمند یک محیطی آرام هستند.

واگن‌های جدید بانوان در مترو تهران به بهره‌برداری رسید

به گزارش ایرنا، شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه به‌منظور جلوگیری از ورود برخی از آقایان به واگن بانوان و همچنین دست‌فروشان از واگن مخصوص بانوان و کودکان با فضای بصری متفاوت، رونمایی کرد.

گفتنی است در این مراسم قطار به‌صورت نمادین از ایستگاه شهرری با حضور مسئولان و بانوان به سمت ایستگاه امام خمینی (ره) حرکت کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مریم کاویانی واقعا پلنگ شد ! / در 53 سالگی 25 ساله شد + عکس های جدید بعد طلاق