ترک تریاک | برای ترک تریاک چه بخوریم درد نکشیم؟


ترک اعتیاد (https://www.neginn.com/%D8%AA%D8%B1%DA%A9-%D8%A7%D8%B9%D8%AA%DB%8C%D8%A7%D8%AF-%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D8%A7%DA%A9) نگین که در شهر اصفهان واقع شده است، با کادر درمان دلسوز و حرفه ای در هدف بخشیدن سلامت روحی و جسمی به بیمارانی که درگیر مواد مخدر، این مواد خانمان سوز شده اند فعالیت می کند. این کلینیک در تلاش است تا با همراهی بیماران خود نور...

ترک تریاک | برای ترک تریاک چه بخوریم درد نکشیم؟

ترک اعتیاد نگین که در شهر اصفهان واقع شده است، با کادر درمان دلسوز و حرفه ای در هدف بخشیدن سلامت روحی و جسمی به بیمارانی که درگیر مواد مخدر، این مواد خانمان سوز شده اند فعالیت می کند. این کلینیک در تلاش است تا با همراهی بیماران خود نور امید را در زندگی بیماران خود روشن کند.

ترک تریاک و خماری ناشی از آن اصلی ترین مساله ای است که باعث می شود افراد تمایلی به ترک اعتیاد از خود نشان ندهند. اما نجات زندگی اشخاص اهمیت بسیار بالایی داشته و بازگشت سلامت جسم و روان، ارزش تحمل کمی سختی را خواهد داشت. با این حال، ترک اعتیاد زیر نظر یک تیم درمانی متخصص مانند تیم کلینیک ترک اعتیاد نگین اصفهان، کمک می کند تا شدت درد ترک تریاک به حداقل برسد.

ترک تریاک | برای ترک تریاک چه بخوریم درد نکشیم؟

برای کاهش درد ترک تریاک راه های مختلفی وجود دارد. برای مثال، مصرف برخی داروهای خاص نظیر متادون که توسط پزشک تجویز می شود، به این موضوع کمک خواهد کرد. البته ناگفته نماند که مصرف این قرص حتما باید بر اساس وضعیت بیمار و میزان نیاز آن مشخص گردد.

انواع درد ترک تریاک کدام اند؟

یک پزشک در برخورد با دردهای ناشی از ترک تریاک، آن را در یکی از گروه های دردهای حاد، دردهای مزمن و درد شرایط نزدیک به مرگ قرار می دهد. سپس، بر اساس نوع و میزان درد، مشخص می کند که برای کاهش درد ترک تریاک چه باید کرد.

درمان درد حاد ترک تریاک

دردهای حاد ناشی از ترک تریاک در همه افرادی که سو مصرف مواد دارند، ایجاد می گردد. زیرا این نوع درد به وابستگی جسمی شخص به ماده مخدر مربوط خواهد بود. درمان این نوع درد به سابقه اعتیاد فرد و میزان مصرف وی ربطی ندارد و در همه افراد به طور مشابه کنترل خواهد شد.

ترک تریاک | برای ترک تریاک چه بخوریم درد نکشیم؟

درمان درد مزمن ترک تریاک

درمان دردهای مزمن با روش های مشابه با کاهش درد در افراد بدون اختلالات اعتیاد آور صورت می گیرد. یعنی پزشک به دنبال بالا بردن سطح عملکرد افراد و در عین حال، تسکین درد خواهد بود. طی این برنامه درمانی، پزشک برای کاهش درد ترک تریاک، باید به نکات زیر توجه کند:

* استفاده از داروهای ضد درد

* کاهش دوز مواد مخدر موثر

* سطح تحمل فرد در مقابل درد

* کاهش تدریجی مصرف مواد برای سنجش میزان تحمل درد

* استفاده از داروهای مسکن غیر روان گردان

درمان درد ترک تریاک در شرایط نزدیک به مرگ

برای افرادی که حال وخیمی دارند و به مرگ نزدیک هستند، صرف نظر از سابقه اعتیاد آن ها، باید مدیریت تهاجمی درد انجام گیرد. یعنی باید شدت درد وی را به طور دقیق و کامل بررسی و کنترل نمود. در چنین شرایطی، معمولا تیم متخصص ترک اعتیاد در یک مرکز معتبر نظیر مرکز نگین اصفهان، رابطه ای درمانی با شخص و خانواده او برقرار می سازند.

این کار کمک می کند تا داروهای ضد درد بدون عوارض جدی، برای ترک اعتیاد وی استفاده شود. به این ترتیب، تیم پزشکی ترک اعتیاد می توانند با کاهش درد ترک تریاک، به شخص معتاد کمک کنند تا اعتیاد را با تحمل کمترین درد کنار بگذارد.

چگونه می توان درد ترک تریاک را کم کرد؟

بدن یک فرد مصرف کننده تریاک، به دلیل وابستگی به مواد مخدر دچار تغییرات زیادی می شود. از این رو، در هنگام ترک تریاک شخص با درد و خماری روبرو خواهد شد. بهتر است ترک اعتیاد به تریاک تحت نظر یک تیم متخصص و مجرب صورت گیرد؛ زیرا ایجاد شرایط پزشکی اصولی برای ترک، منجر به کاهش درد ترک اعتیاد و ناراحتی فرد خواهد شد.

مصرف داروی متادون، معمولا یکی از راه های اصلی کاهش درد ترک تریاک به شمار می آید. البته مصرف خودسرانه آن خود می تواند مشکلات جسمی و روانی در پی داشته باشد. بنابراین، لازم است زیر نظر پزشک و تنها بر اساس میزان نیاز مصرف گردد.

ترک تریاک | برای ترک تریاک چه بخوریم درد نکشیم؟

استفاده از یک رژیم غذایی مناسب در دوران ترک نیز می تواند از شدت خماری و درد بکاهد. زیرا یک رژیم غذایی پر ویتامین و سرشار از پروتئین می تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند. همین مساله تا حد زیادی ضعف بدن در مقابل درد و خماری را از بین خواهد برد.

مراجعه به یک مرکز ترک اعتیاد برای کاهش درد ترک تریاک

مرکز ترک اعتیاد نگین اصفهان، دارای تیمی حرفه ای در زمینه ترک اعتیاد است. این تیم متشکل از پزشکان متخصص و مشاورین مجرب است که به افراد و خانواده های آن ها در زمینه ترک انواع اعتیاد کمک می کنند.

کاهش درد ترک تریاک یکی از اصلی ترین مسائلی است که تمایل افراد برای ترک را بالا می برد. تیم پزشکی مرکز ترک اعتیاد نگین، با استفاده از روش های تخصصی می توانند شدت درد و خماری را کاهش دهند. برای اطلاع از نحوه حضور در مرکز ترک اعتیاد نگین می توانید به وبسایت این مرکز مراجعه نمایید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دورهمی ترلان پروانه با دوستانش + عکس