همایش تخصصی شهدای روحانی در قم برگزار شد


همایش تخصصی شهدای روحانی در قم برگزار شد

قم-ایرنا- همایش تخصصی شهدای روحانی شامگاه چهارشنبه با سخنرانی نماینده ولی فقیه در سپاه علی بن ابیطالب(ع) قم و جمعی از طلاب حوزه علمیه در باغ موزه انقلاب و دفاع مقدس برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در سپاه علی بن ابیطالب(ع) در بخشی از این همایش گفت: در دیدار اعضای کنگره ملی شهدای روحانی با مقام معظم رهبری، ایشان بر برگزاری این کنگره در استان قم تاکید داشتند.

حجت الاسلام حسن اکبری با اشاره به اهداف برگزاری تجلیل و تکریم شهدای روحانی در سراسر کشور افزود: در سال ۹۸ اعضاء کنگره با مقام معظم رهبری دیدار داشتند و قرار بود این کنگره در تهران برگزار شود ولی باتوجه به فرمایشات ایشان ، کنگره اول اسفند ماه امسال در قم با سخنرانی رییس جمهور برگزار خواهد شد.

اکبری ادامه داد: قرار بود این کنگره در اول اسفندماه سال ۹۸ در استان قم برگزار شود که بدلیل شیوع بیماری کرونا به تاخیر افتاد اما امسال در صورت این کنگره ملی به سخنرانی رییس جمهور در مصلی قدس ترتیب خواهد یافت.

وی یادآور شد: تا برگزاری کنگره ملی شهدای روحانی در ابتدای اسفندماه سالجاری حدود ۱۵ همایش و نشست تخصصی با حضور شخصیت های ملی و آحاد مختلف مردم برگزار خواهد شد.

اکبری با اشاره به ویژگی و نقش آفرینی شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: این انقلاب تا زمان رسیدن پرچم به دست حضرت ولی عصر(عج) ماندگار است و بدخواهان نمی توانند آن را به ورطه نابودی بکشانند.

نماینده ولی فقیه در سپاه علی بن ابیطالب(ع) قم ابراز داشت: آن چیزی که سبب شد شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی در مسیر انقلاب و ولایت فقیه ثابت قدم باشند، عشق به خداوند متعال بود.

وی اهمیت شهدای گرانقدر را مورد توجه قرار داد و ابراز داشت: علم و پرچم انقلاب اسلامی را کسانی می توانند حمل کنند که مجهز به دو ویژگی بصیرت و صبر باشند.

اکبری عنوان کرد: هم اکنون دشمن در فضای مجازی با ایجاد شبهات مختلف درصدد این است تا بین نسل جوان کشور و انقلاب اسلامی فاصله بیندازد.

شایان ذکر است در ادامه برنامه تعدادی از رزمندگان دفاع مقدس خاطراتی از دوران دفاع مقدس و جنگ تحمیلی شهدای گرانقدر اسلامی اسلامی بیان کردند.

طبق پیش بینی های انجام شده کنگره ملی ۴ هزار شهدای روحانی یکم اسفندماه سالجاری با سخنرانی رییس جمهوری در مصلی قدس قم برگزار می شود.

۹ هزار رزمنده و ایثارگر، ۹۰۰ آزاده و بیش از چهار هزار شهید طلبه و روحانی در کشور ثبت شده است و از این میان، ۲۲۰ فرمانده و سردار در میان این شهیدان قرار دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


40 عکس نقاشی دخترانه جدید، ساده، زیبا، فانتزی و آسان برای پروفایل