از انبار 33 شرکت سیمانی، آنلاین خرید کنید


با پذیرش انبار‌‌‌های جدید در بازار گواهی سپرده کالایی بورس‌کالا، مشتریان خرد از دوشنبه هفته آینده (11 بهمن‌ماه 1400) امکان خرید سیمان با کد سهامداری و به صورت آنلاین را برای موجودی انبار 33شرکت سیمانی پیدا می‌کنند.

به گزارش کالاخبر، بورس‌کالا در هفته‌ها و ماه‌های اخیر از گشایش انبارها و نمادهای معاملاتی سیمان تیپ۲ (کیسه ۵۰کیلوگرمی) شرکت‌های سیمان بین‌المللی ساروج بوشهر، کرمان، گیلان‌سبز، هرمزگان، سپاهان، فیروزکوه، نهاوند، آبیک، سامان‌غرب، فراز فیروزکوه، هگمتان، فارس، صوفیان، ارومیه، فارس‌نو، خاش، شاهرود، زنجان، خوزستان، غرب، دورود، تهران، خزر، بجنورد، ساوه، قائن، شرق، ماهان‌کرمان، غرب‌آسیا، کویر کاشان، زاوه‌تربت و کردستان برای انجام معاملات ناپیوسته گواهی سپرده سیمان خبر داده بود.

استقبال خریداران از اوراق سیمانی

داده‌کاوی‌ها نشان می‌دهد که در یک هفته گذشته معامله‌گران ۶میلیون و ۸۰۱‌هزار گواهی سپرده سیمان معادل ۶‌هزار و ۸۰۱تن سیمان به ارزش ۶/ ۳میلیارد تومان را مورد دادوستد قرار دادند. همچنین بررسی‌های آماری نشان می‌دهد از ابتدای راه‌اندازی معاملات گواهی سپرده سیمان به تاریخ ۹ آبان‌ماه تا هفته قبل در مجموع ۶۱میلیون و ۳۹۸‌هزار گواهی سپرده سیمان معادل۶۱‌هزار و ۳۹۸تن سیمان به ارزش ۳۲میلیارد تومان مورد معامله قرار گرفت.

جزئیات معاملات گواهی سپرده سیمان

حداقل و حداکثر خرید برای انجام معاملات گواهی سپرده سیمان، ۱۰ تا ۱۰۰تن بوده و هر گواهی سپرده سیمان معادل یک‌کیلوگرم سیمان است. به این ترتیب فردی که تمایل به خرید دارد، باید حداقل ۱۰‌هزار گواهی معادل ۱۰تن سیمان و حداکثر ۱۰۰‌هزار گواهی معادل ۱۰۰تن سیمان تیپ۲ پاکتی را برای سفارش خرید ثبت کند. هر نماد امکان خرید بیش از ۱۰۰تن را ندارد و انجام معاملات در این روش با همان کد سهامداری مقدور است.

مبنای قیمتی در این روش، قیمت روز قبل سیمان در بازار فیزیکی بورس‌کالاست که با محدوده نوسان مثبت و منفی ۵‌درصد در بازار گواهی کشف می‌شود.

معاملات گواهی سپرده سیمان که روزهای دوشنبه و سه‌شنبه انجام می‌شود، از ساعت ۱۲:۴۵ تا ۱۳:۳۰ به صورت پیش‌گشایش و پس از آن، به صورت تک‌قیمتی و ناپیوسته انجام می‌شود؛ به این معنی که خریدار تا دو هفته مهلت دارد محصول را از انبار کارخانه تحویل بگیرد.

خریداران باید بدانند که گواهی سپرده سیمان، بازار ثانویه ندارد و مانند سایر گواهی‌های سپرده‌ کالایی که معاملات در آنها به صورت پیوسته است، نیست و کسانی که خرید سیمان انجام داده‌اند، حتما باید نسبت به تحویل گرفتن از فروشنده و حمل سیمان اقدام کنند.

ترین‌های بورس ترین‌های فرابورس اخبار مجامع
صنایع بورسی شرکت‌های بورسی بازار نفت
بازار طلا بازار فلزات بازار پتروشیمی‌ها
بورس کالا شاخص‌های بورس تحلیل بورس
این مطلب برایم مفید است
بلی
0 نفر این پست را پسندیده اند
کپی شد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان