افزایش احتمال خروج دیپلمات‌های آمریکا از چین!


افزایش احتمال خروج دیپلمات‌های آمریکا از چین!

اقتصادنیوز: آمریکا در حال بررسی خروج دیپلمات‌های خود و خانواده‌های آن‌ها از چین به دلیل تمهیدات شدید کرونایی از سوی پکن است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، دو مقام آگاه آمریکایی به خبرگزاری رویترز اعلام کردند که سفارت آمریکا در پکن، از دولت بایدن خواسته است با توجه به افزایش تمهیدات مقابله با کرونا در چین پیش از آغاز المپیک زمستانی، با خروج اختیاری دیپلمات‌های آمریکایی و خانواده‌های آن‌ها موافقت کند.

این مقامات آمریکایی که نامی از آن‌ها برده نشده است، افزودند تعدادی از دیپلمات‌های این کشور از عدم توانایی واشنگتن در معاف کردن مقامات دیپلماتیک از تمهیدات سختگیرانه قرنطینه چین ناراضی هستند.
وزارت خارجه آمریکا روز سه شنبه اعلام کرده بود که سفارت و کنسولگری‌های این کشور در چین فعالیت عادی خود را ادامه می‌دهند.
این وزارتخانه افزود که هر گونه تغییر در وضعیت عملیاتی سفارتخانه و کنسولگری صرفاً به سلامت، ایمنی و امنیت دیپلمات‌های ما و اعضای خانواده آن‌ها بستگی دارد.
از سوی دیگر، سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد که اقدامات چین برای مقابله با همه گیری کرونا، علمی و مطابق با معاهدات دیپلماتیک است.
ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت خارجه چین در نشست خبری روزانه گفت که خروج از چین احتمال ابتلا به کرونا را افزایش می‌دهد.
یک مقام آمریکایی گفت: قرنطینه خانگی برای دیپلمات‌ها باید یک الزام اولیه باشد و قرنطینه در کلینیک‌های سلامت و بستری شدن در بیمارستان‌های چین باید انتخابی باشد. دولت آمریکا باید اقدامات تلافی جویانه برای چنین الزاماتی از سوی چین در نظرمی گرفت اما این کار را انجام نداده است.
در ماه‌های اولیه همه‌گیری کرونا، دولت آمریکا حدود یک هزار و ۳۰۰ دیپلمات خود و اعضای خانواده‌های آن‌ها را از چین خارج کرد. چین و آمریکا برای چندین ماه در مورد آزمایش‌ کرونا و قرنطینه مقامات دیپلماتیک با یکدیگر اختلاف داشتند.
چین از دیپلمات‌های خارجی می‌خواهد که قوانین کنترل همه گیری مانند قرنطینه و آزمایش در بدو ورود را رعایت کنند، اگرچه برخی از سفرای خارجی از قرنطینه در هتل‌های دولتی چین معاف بوده‌اند.
با نزدیک شدن به افتتاحیه المپیک زمستانی پکن در ۴ فوریه، چین به سرعت اقدامات خود را برای جلوگیری از گسترش بیشتر کرونا افزایش داده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پروفایل اردیبهشت | 50 عکس نوشته اردیبهشت ماهی + خصوصیات متولدین اردیبهشت