بخش جراحی و اتاق عمل بیمارستان امام رضا(ع) شهرستان دلگان بزودی افتتاح می‌شود


بخش جراحی و اتاق عمل بیمارستان امام رضا(ع) شهرستان دلگان بزودی افتتاح می‌شود

زاهدان- ایرنا- استاندار سیستان و بلوچستان گفت: بخش جراحی و اتاق عمل بیمارستان امام رضا(ع) شهرستان دلگان گرامیداشت دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد و نیروی انسانی مورد نیاز این بخش نیز توسط دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر تامین شده است.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا حسین مدرس خیابانی در سفر به دلگان و بازدید از بیمارستان امام رضا(ع) اظهارداشت: با توجه به حوادث جاده‌ای که مرتبه دوم را در سطح کشور در این موضوع داریم بخش جراحی و اتاق عمل مورد نیاز شهرستان است و در آینده نزدیک با بهره‌برداری از این بخش از ارجاع مصدومان حوادث جاده‌ای و سایر بیماران به ایرانشهر جلوگیری خواهد شد.
وی افزود: این بیمارستان به لحاظ تجهیزات شرایط خوبی دارد اما کافی نیست و در جایگاه و قواره بیمارستان‌ مرکز یک شهرستان نیست و باید به بیمارستان ۶۴ تختخوابی توسعه یابد.
استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: برای تکمیل بخش اورژانس این بیمارستان از محل اعتبارات سفر رییس جمهور اعتبار مصوب شده است که بر اساس وعده مدیر دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر بخش اورژانس نیز تا پایان فروردین ماه به بهره برداری خواهد رسید.
وی با بیان این‌که شاخص درمانی در کشور ۱.۸ و در سیستان و بلوچستان ۰/۷ است، افزود: این بیمارستان هم‌اینک۱۳ تختخوابی بوده که پروانه بهره‌برداری ۶۴ تختخوابی برای آن اخذ شده است.
مدرس خیابانی تاکید کرد: مدیران دانشگاه علوم پزشکی سیستان و بلوچستان باید مدیر عمرانی برای اجرای طرح توسعه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی نیمه تمام بگمارند و ساختار و مدیریت مناسبی برای تکمیل پروژه‌های درمانی داشته باشند تا پروژه‌ها در مدت زمان معین و با ساختار استاندارد به بهره برداری برسد.
وی به ظرفیت‌های دلگان اشاره کرد و افزود: این شهرستان در حوزه اقتصادی ظرفیت‌های خوبی دارد و در بحث نخیلات و خرما، صیفی‌جات، شیلات و معادن می‌تواند اشتغال خوبی در منطقه را فراهم کند.
استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: مطلع شدم که در دلگان پرورش و پرواربندی دام وجود دارد که برای کشتار به استان‌های همجوار برده می‌شود که مقرر شد جذب سرمایه گذار برای کشتارگاه دام سبک و سنگین در منطقه انجام شود.

وی افزود: در حوزه مرغداری و پرورش طیور نیز مدیران باید سرمایه‌گذاران جدید در این حوزه را جذب کنند و همچنین باید بسترسازی برای توسعه و افزایش واحدهای فعال موجود انجام شود.

مدرس خیابانی تصریح کرد: تکثیر واحدهای صنعتی، کشاورزی و دامپروری موجود،اشتغال و رفع بیکاری و فاصله گرفتن از بزهکاری‌های اجتماعی را بدنبال دارد و توسعه فرهنگ کار، تولید و اشتغال بسیاری از مسائل استان و شهرستان را حل می‌کند.

وی با تاکید بر این‌که باید از همه مزیت‌های اقتصادی استفاده کنیم افزود: در بخش نخیلات رتبه اول را داریم و باید زنجیره نخیلات و بسته‌بندی در سردخانه و صادرات نخیلات، صیفی جات و کارخانجات صنایع تبدیلی را توسعه دهیم.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به ظرفیت‌ خوب معدنی در منطقه دلگان افزود: از آنچه خداوند به ما داده بایستی درست استفاده کنیم و دنبال نداشته‌ها نباشیم و بر داشته هایمان پافشاری و نقاط قوت را بشناسیم و از طریق همین نقاط قوت اشتغال خوبی برای شهرستان ایجاد کنیم.

وی به دهستان چاهشور و مشکلات آن اشاره کرد و افزود: افت ولتاژ برق مدرسه نیمه‌تمام خیرساز و آبرسانی به این دهستان از مشکلاتی بود که مقرر شد آبرسانی به این دهستان و اجرای فاز اول تا آخر فروردین و فاز نهایی تا پایان تیر ماه انجام شود و اعتبار ۵۰۰ میلیون تومان برای شروع عملیات آبرسانی به آب و فاضلاب اختصاص یافت.

مدرس خیابانی با بیان این‌که در خصوص افت ولتاژ برق مقرر شد جابجایی ترانس ۲۰ کیلو ولت با ۱۳۲ کیلوولت انجام شود گفت: در خصوص مدرسه نیمه‌تمام خیرساز این دهستان هم مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس قول داد که از طریق اعتبارات استانی در حوزه نوسازی، این مدرسه را تکمیل کند.
وی تاکید کرد: مدل توسعه و عمران و آبادانی در استان ارتقای شاخص‌های بهبود زندگی،معیشت و رفاه مردم است که با اشتغال فراهم می‌شود و مدیران باید در این حوزه تلاش کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی