تاکید بر تکمیل و تزریق دوز سوم واکسن کرونا توسط مادران باردار


تاکید بر تکمیل و تزریق دوز سوم واکسن کرونا توسط مادران باردار

مدیر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: مادران باردار با تکمیل و دریافت دوز سوم واکسن کرونا، خود را در برابر بیماری کووید 19 ایمن کنند.

دکتر مریم زابلی در گفت وگو با ایسنا افزود: خوشبختانه با مداخلات انجام شده شاخص واکسیناسیون مادران باردار در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان طی یک ماه اخیر دو برابر شده است و امیدواریم تا پایان سال تمامی مادران باردار بر علیه بیماری کرونا واکسینه شوند.

دکتر زابلی با بیان اینکه طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت ابتلا مادران باردار به کرونا شدت بیماری و احتمال بستری شدن در ICU و احتمال زایمان زودرس را افزایش می دهد افزود: طبق مستندات منتشر شده تاکنون هیچ گزارشی از سقط یا عوارض مادری، جنینی و نوزادی بر اثر تزریق واکسن کرونا اعلام نشده است و ایمنی ایجاد شده در بدن مادر از طریق جفت به جنین و شیر مادر به نوزاد منتقل و در کودک ایمنی پاسیو ایجاد می کند.

به گفته دکتر زابلی، تزریق واکسن کرونا راهی برای کاهش ریسک ابتلا به کرونا و کاهش عوارض مادر و جنین می باشد.

وی با اشاره به این موضوع که واکسن توصیه شده برای مادران باردار واکسن سینوفارم می باشد، افزود: مادران باردار در هر سنی از بارداری به جز هفته آخر بارداری تا 10 روز پس از زایمان برای تزریق واکسن کرونا به مراکز خدمات جامع سلامت نزدیک به محل سکونت خود یا مراکز تجمیعی واکسیناسیون مراجعه کنند و واکسن کرونا را دریافت نمایند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلید سعادت