تاکید آیت الله محامی بر فراهم شدن زمینه حضور روحانیون و مبلغان دینی در مدارس


تاکید آیت الله محامی بر فراهم شدن زمینه حضور روحانیون و مبلغان دینی در مدارس

نماینده ولی فقیه در استان، سرپرست اداره کل آموزش و پرورش و اعضای کمیته همکاری های آموزش و پرورش و حوزه های علمیه در نشستی به بررسی برنامه‌ها، فعالیت‌ها و اقدامات صورت گرفته و پیش بینی شده این کمیته پرداختند.

به گزارش ایسنا، نماینده ولی فقیه در استان در این نشست اظهار داشت: با تشکیل قرارگاه فرهنگی در استان در قالب ۷ کمیته، اقدامات ارزنده ای در حال انجام است که در این بین دو کمیته آموزش و پرورش و حوزه های علمیه همکاری‌های تنگاتنگی دارند.

وی افزود: تحقق اهداف سند تحول بنیادین یک اصل مهم است؛ در این راستا تربیت تمام ساحتی و تمام عیار دانش‌آموزان بسیار مورد تاکید و مهم بوده و کمیته همکاری ها می تواند به خوبی نقش آفرینی کند و تسهیل کننده جریان دستیابی به اهداف مورد نظر باشد.

آیت الله محامی بر فراهم شدن زمینه حضور روحانیون و مبلغان دینی در مدارس در یک فرآیند هماهنگ و دوطرفه بین حوزه علمیه و آموزش و پرورش تاکید نمود و خاطر نشان کرد: با توجه به تقاضای عمومی خانواده ها و دانش آموزان، موضوع توسعه مدارس علوم و معارف اسلامی در دستور کار قرار گیرد و از ظرفیت‌های کشوری، استانی و منطقه‌ای بهره گیری شود.

نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: اولویت سازماندهی نیروهای استخدامی طلبه در حوزه مربیان پرورشی می تواند کمک شایانی به برنامه‌ها و فعالیت‌های این حوزه باشد.

وی بیان داشت: ضرورت تشکیل جلسات کمیته ها به صورت فصلی و ارزیابی سالانه فعالیت‌ها و اقدامات در راستای بررسی میزان تحقق اهداف و برنامه ها بیش از پیش احساس می شود.

آیت الله محامی خواستار ارائه گزارش تطبیقی و تحلیلی از مجموعه اقدامات انجام گرفته با هدف ارائه به مرکز به منظور جلب مشارکت، حمایت و پشتیبانی مسئولین کشوری و ستادی شد.

حسنعلی میرعبدی نیز در این نشست فعالیت های مهم و اولویت دار این کمیته در عرصه های مختلف را پیگیری برنامه های پژوهشی، امور تربیتی و تبلیغ، آموزش منابع انسانی، تربیت، توانمندسازی و ارتقاء نیروها و آموزش و برنامه‌ریزی درسی عنوان نمود.

وی افزود: با برنامه‌ریزی صورت گرفته تلاش کرده و خواهیم کرد محورهایی همچون اشاعه و فرهنگ‌سازی معارف دینی با اعزام مبلّغ، حضور رابطین تبلیغ و تامین روحانی مربی در مدارس فرآیند خود را با جدیت طی نموده و عملیاتی شود.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان گفت: نشست‌های علمی و دیدار با نخبگان حوزه، برگزاری کارگاه‌های تخصصی، مشارکت در طرح‌های پژوهشی کلان و راهبردی، مشارکت در تولید مجلات کمک آموزشی، مشارکت در طرح های فناوری و توسعه و ارتقای مدارس علوم و معارف اسلامی از برنامه‌های مشترک کمیته همکاری ها خواهد بود.

میرعبدی ادامه داد: در سطح استان ۱۵ کمیته شهرستانی در پنج قطب زاهدان، زابل، ایرانشهر، سراوان و چابهار فعالیت دارند و پیگیر مصوبات و تصمیمات با ظرفیت سنجی شرایط موجود هستند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طرفداری عجیب شیلا خداداد از تتلو / او را خیلی دوست دارم ! + عکس