معاون استاندار: شهروندان قزوینی در مصرف برق و گاز صرفه جویی کنند


معاون استاندار: شهروندان قزوینی در مصرف برق و گاز صرفه جویی کنند

قزوین - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین گفت:با توجه به تداوم برودت هوا صرفه‌جویی شهروندان و دستگاه‌های اجرایی در مصرف انرژی برق و گاز ضروری است.

به گزارش ایرنا، مهدی رجحانی روز پنجشنبه با اشاره به تداوم برودت هوا در روزهای آینده و لزوم مدیریت مصرف انرژی در استان، اظهار داشت: لازم است علاوه بر اقداماتی که در سطح مدیریتی برای مصرف بهینه برق و گاز انجام شده، مردم استان نیز همکاری لازم را برای کاهش مصرف انرژی داشته باشند.

وی افزود: این همکاری شامل اقشار مختلفی از جمله تولید کنندگان، صنعتگران، دستگاه‌های دولتی، صنوف و عموم مردم در بخش خانگی می شود و انتظار می رود تا حداکثر تلاش برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی به ویژه برق و گاز صورت گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین تاکید کرد: صرفه جویی در دستگاه‌های دولتی الزامی است و باید دستگاه‌ها در این اقدام پیشرو و الگو باشند چون رعایت نکردن نکات ابلاغی، موجب اقدام قانونی با مدیران خاطی می شود.

رجحانی گفت: از مردم نیز تقاضا داریم در جهت مدیریت مصرف انرژی تلاش خود را متوجه این مهم کنند تا در روزهای آتی بدون وجود هر گونه مشکل از این روزهای سرد و سخت عبور کنیم.

وی با اشاره به راهکارهای مطرح در این زمینه، اضافه کرد: در بخش خانگی کاهش مصرف برق، کاهش دمای محیط در حد معقول، استفاده از لباس گرم و تمرکز فعالیت‌ها در یک منطقه و اجتناب از گرم کردن کل خانه، در بخش اصناف، محدود کردن روشنایی‌ها و اجتناب از انرژی های غیر ضروری و در بخش تولید هم استفاده از انرژی های جایگزین در صدر راهکارها و پیشنهادها قرار دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اظهار داشت: امیدواریم با همکاری مردم، مدیریت مصرف به صورت حداکثری اعمال شود و بدون هر گونه محدودیت، خاموشی و قطعی از این روزها عبور کنیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


باده فروش...