اعتکاف به فرهنگ عمومی مردم تبدیل شده‌است


اعتکاف به فرهنگ عمومی مردم تبدیل شده‌است

قم-ایرنا- رییس ستاد مرکزی اعتکاف کشور با بیان اینکه اعتکاف امروز به فرهنگ عمومی مردم تبدیل شده‌است، گفت: برای توسعه کمی و کیفی اعتکاف، شورای علمی این ستاد تشکیل شده‌است.

حجت الاسلام سید علیرضا تکیه ای روز پنجشنبه در «نشست هم اندیشی مدیران مردمی اعتکاف کشور» در مسجد امام حسن عسکری(ع) قم، با اشاره به چاپ جلد پنجم موسوعه هشت جلدی اعتکاف خاطرنشان کرد: بیش از ۳۰۰ کتاب و مجله به همت ستاد مرکزی اعتکاف و جشنواره‌های مرتبط با اعتکاف طی سالهای اخیر چاپ و منتشر شده‌است.

وی گفت: ایجاد گفتمان اعتکاف در راستای گام دوم انقلاب در حال پی‌ریزی است و در سند راهبردی اعتکاف نیز اقدامات و برنامه‌ریزی‌های ویژه برای توسعه کمی و کیفی اعتکاف با رویکرد مردمی درحال انجام است.

وی اظهار داشت: مقام معظم رهبری و علمای اخلاق نسبت به توسعه اعتکاف درکشور و افزایش ارتباط معنوی و روحی مردم و به خصوص نسل جوان با خداوند دغدغه و تاکید دارند.

تکیه‌ای با بیان اینکه اعتکاف یکی از رویش‌های انقلاب اسلامی است ادامه داد: یکی از آثار و ویژگی‌های مهم اعتکاف تعالی روحی جامعه است و تا قبل از انقلاب هیچ جا سخن از دین و ارزش‌های اخلاقی و معنوی نبود.

وی ابراز داشت: مقام معظم رهبری تنها رهبری در دنیا است که سخنان خود را با نام خدا آغاز و با نام خدا به پایان می‌رساند و تمام صحبت‌ها و مواضع‌اش در راستای رضایت الهی است.

تکیه‌ای یادآور شد: نهادسازی، مهمترین نیاز ستاد مرکزی اعتکاف کشور است و قدم‌های خوبی در این خصوص برداشته شده‌است، بعد از نهادسازی باید به دنبال کیفیت بخشی و آسیب شناساسی این رخداد معنوی و دینی باشیم.

رییس ستاد مرکزی اعتکاف کشور ادامه داد: در رابطه با آسیب شناسی اعتکاف کتاب محرمانه ای چاپ و در اختیار مقام معظم رهبری گذاشته شده است.

وی با اشاره به سابقه مسجد امام حسن عسکری(ع) قم در برگزاری اعتکاف، گفت: این مسجد آغازگر آیین اعتکاف در ایران از حدود ۱۰۰ سال گذشته است، تا قبل از انقلاب تعداد افرادی که در این آیین حضور داشتند کمتر از ۲۰۰ نفر بود.

نشست یک روزه هم اندیشی مدیران مردمی اعتکاف کشور با حضور مسئولان استانی این ستاد و پیام تصویری آیت الله عبدالله جوادی آملی از مراجع تقلید و علمای حوزه علمیه قم در مسجد امام حسن عسکری(ع) در حال برگزاری است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


توزیع 35 هزار بسته معیشتی در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان توسط ستاد اجرایی فرم...