تامین اجتماعی زنجان 147 میلیارد تومان مطالبات معوق دارد


تامین اجتماعی زنجان 147 میلیارد تومان مطالبات معوق دارد

زنجان – ایرنا – مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان گفت: تامین اجتماعی در این استان 147 میلیارد تومان مطالبات معوق دارد که از این میزان حدود 50 میلیارد تومان، مطالبات صعب الوصول و سوخت شده است.

مسعود علیاری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برنامه ریزی شده است تا مطالبات تامین اجتماعی را در استان تا آخر امسال وصول کنیم.

وی با بیان اینکه از جمعیت یک میلیون و ۶۰ هزار نفری استان زنجان، ۵۷۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند، افزود: میزان پوشش بیمه ای در استان ۵۴ درصد است که از میانگین کشوری سه درصد بیشتر است.

علیاری با بیان اینکه در زمان حاضر جمعیت مستمری بگیر استان زنجان ۴۳ هزارو ۶۰۰ نفر است، اظهار داشت: شمار بیمه شدگان اجباری استان نیز ۱۲۲ هزار نفر است که این تعداد به رغم بازنشسته شدن تعدادی از نیروهای کار، نسبت به سال گذشته پنج درصد افزایش پیدا کرده است.

وی اظهار داشت: زنجان از نظر تعداد بیمه شده و مستمری بگیر و نیز میزان درآمد، بالاتر از خیلی از استان های تیپ ۲ است،

علیاری افزود: ضریب پشتیبانی از بیمه مشاغل آزاد در استان ۴.۵ درصد است که نیم درصد بالاتر از میانگین کشوری است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان گفت: در زمینه بیمه بیکاری طی ۱۵ سال گذشته متوسط تعداد دریافت کنندگان بیمه بیکاری در استان، حدود چهار هزارو ۵۰۰ نفر بوده ولی امسال با وجود کرونا کمترین تعداد بیمه بیکاری را داریم و تعداد دریافت کنندگان مستمری بیمه بیکاری به ۲ هزار ۳۵۵ نفر کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه شمار زنان خانه دار بیمه شده در استان تاکنون به ۱۰ هزار نفر رسیده است، اظهار داشت: تا آخر امسال تعداد زنان خانه دار بیمه شده در استان به ۲۰ هزار نفر افزایش خواهد یافت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رونمایی مجری کلید اسرار از دختر و همسر جذابش برای اولین بار + بیوگرافی و عکی های خصوصی !