افزون‌بر 4 هزار تله زنده‌گیری هوبره در ایرانشهر جمع‌آوری شد


افزون‌بر 4 هزار تله زنده‌گیری هوبره در ایرانشهر جمع‌آوری شد

زاهدان- ایرنا- رییس اداره حفاظت محیط زیست ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: افزون‌بر چهار هزار تله زنده گیری هوبره طی سه ماه اخیر توسط یگان حفاظت محیط زیست در این شهرستان جمع‌آوری شده است.

محمد انور هاشمزهی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: ایرانشهر یکی از بهترین زیستگاه‌های پرنده هوبره است که متاسفانه تعدادی افراد سودجو و برخی از مردم محلی اقدام به ساخت تله‌های دستی به تعداد زیاد کرده و برای زنده گیری این پرنده کمیاب آن‌ها را در طبیعت کار می‌گذارند و پس از زنده‌گیری به واسطه‌هایی که در قاچاق هوبره شریک هستند بفروش می‌رسانند.

وی افزود: هر ساله افراد سودجو با هدف قاچاق در زیستگاه‌های فصلی شهرستان ایرانشهر برای زنده‌گیری این پرنده تله‌گذاری می‌کنند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست ایرانشهر بیان کرد: علاقه زیاد کشورهای حوزه خلیج فارس برای زنده گیری و استفاده از هوبره در تفریحاتشان هرسال مبالغ هنگفتی را برای خرید این پرنده هزینه می‌کنند، بطوریکه هوبره ها بعد از شکار در دشت‌های ایرانشهر به این کشورها قاچاق می‌شوند.

وی با بیان این‌که پرنده هوبره از اواخر مهر به ایرانشهر برای زمستان گذرانی مهاجرت می‌کنند، گفت: قاچاقچیان هوبره با تزریق پول به سرشاخه‌های اصلی خود در شهرستان از آنان می‌خواهند که هوبره را از افراد محلی خریداری کنند.

هاشمزهی اظهارداشت: هوبره از جمله پرندگان در معرض خطر انقراض کشور است و افرادی که نسبت به شکار و زنده‌گیری آن اقدام کنند بابت هر قطعه هوبره ٣٠٠ میلیون ریال جریمه می‌شوند.

وی افزود: هوبره از تیره درناسانان و یکی از گونه‌های حمایت شده سازمان حفاظت محیط زیست است که از لحاظ ظاهری تا حدودی به بوقلمون ماده شباهت دارد..

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | تصویری از یک خواننده زیر زمینی در آغوش علی دایی