عملیات امدادرسانی به سیلزدگان سیستان و بلوچستان پایان یافت


عملیات امدادرسانی به سیلزدگان سیستان و بلوچستان پایان یافت

زاهدان- ایرنا- مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: عملیات امدادرسانی به هشت شهرستان سیلزده استان که از 26 دی‌ماه آغاز شده بود با تلاش نیروهای امدادی هلال احمر پایان یافت.

علیرضا میربهاء الدین روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: براثر بارندگی و وقوع سیل و آبگرفتگی از ۲۶ دیماه تا پنجم بهمن در هشت شهرستان چهار هزار و ۷۹۷ آسیب‌دیده به جمعیت هلال احمر اعلام شد که در این مدت خدمات امدادرسانی به آنان انجام گرفت.
وی با بیان این‌که در مدت سیلاب‌های ناشی از بارندگی‌ها در سیستان و بلوچستان یک‌هزار و ۱۰۰ نفر از آسیب‌دیدگان در چادرهای هلال احمر اسکان داده شدند افزود: خدمات امدادرسانی به آسیب‌دیدگان توسط ۹۹۵ نجاتگر در قالب ۲۰۴ تیم عملیاتی به همراه ۱۹۳ خودرو انجام گرفته است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان تصریح کرد: اقلامی از قبیل ۲۵۴ دستگاه چادر امدادی و مسافرتی ، ۴۶۸ تخته موکت ، یک‌هزار و ۱۲۸ تخته پتو، یک‌هزارو ۹۸۶ کیلوگرم نایلون، ۲۰۰ عدد کنسرو برنج، هفت هزار و ۷۶۰ قوطی کنسروجات، ۲۱۵ سبد غذایی ۷۲ ساعته، پنج هزار و ۴۱۶ کیلوگرم برنج، ۳۰۰ بسته خرما، ۱۸۰ کیلوگرم چای، ۲۹۲ کیلوگرم قندو شکر، ۶۶ شعله والر، فانوس، ست ظروف، نان و آب معدنی بین آسیب‌دیدگان سیل توزیع شده است.
وی با بیان این‌که در این مدت ۱۶ خودرو توسط نجاتگران جمعیت هلال احمر رهاسازی شدند خاطرنشان کرد: در این مدت یک سورتی پرواز توسط یک فروند بالگرد جمعیت هلال احمر در مناطق آسیب‌دیده و سخت گذر جهت توزیع اقلام بین آسیب‌دیدگان صورت گرفته است.
میربهاء الدین پایان عملیات امدادرسانی به سیلزدگان را اعلام کرد و از تمامی نجاتگران، امدادگران و کارکنان که در این مدت به صورت داوطلبانه خدمات امدادرسانی را جهت آسیب‌دیدگان ارائه دادند قدردانی کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ عواقب مخالفت با اسرائیل برای یهودیان