هوای اروپا و امریکا را داشته باشید، آنها هم دل دارند!


هوای اروپا و امریکا را داشته باشید، آنها هم دل دارند!

پایگاه تحلیلی خبری هم اندیشی: روزنامه اعتماد در مطلبی نوشت:«تاکید ایران بر نگاه به شرق در صورتی موفقیت‌آمیز است که به عنوان یک سیاست و تاکتیک در جهت جلب‌توجه رقبای جهانی موثر واقع شود، این امر مستلزم داشتن روابط متوازن با دیگر قدرت‌ها و قطب‌های جهانی مانند اروپا، امریکا و چین است».

در ادامه این مطلب آمده است:«روسیه مایل به تحمل ایرانی بدون قدرت هسته‌ای و دردسر برای خود است و دور بودن ایران از غرب را فرصت خوبی برای خود می‌داند. روسیه به تمایل و گرایش مردم ایران به غرب واقف است و روابط خود با ایران را دارای ماهیت استراتژیک نمی‌داند، ایران نیز باید به دور از احساسات و کینه و کدورت‌های گذشته و بر مبنای واقعیت‌ها روابط متوازن و متناسب را نه تنها با روس‌ها بلکه با سایر قطب‌های جهانی به ویژه اروپا و امریکا تعریف و پیگیری کند».

جریان غربگرا در هر حالتی به سمت آمریکا و اروپا غش می کند. این طیف در مقطعی که امضای وزیر خارجه آمریکا را تضمین می دانست و رئیس جمهور آمریکا را فردی مودب و باهوش می نامید و برای تماس تلفنی روحانی و اوباما و پیاده روی ظریف و کری غش و ضعف می رفت اصلا در فکر دیپلماسی متوازن نبود. دیپلماسی متوازن از نگاه جریان غربگرا یعنی نگاه «رعیت-اربابی» به آمریکا و قطع روابط منطقه ای و جهانی و تبدیل شدن به لقمه راحت الحلقوم برای آمریکا و تروئیکای اروپا.

جریان غربگرا مخالف اصلی پیشرفت و توسعه و استقلال کشور است. همان طیفی که مخالف ساخت پالایشگاه و نیروگاه است و خودکفایی را مزخرف می داند و مدعی است که باید از فرق سر تا نوک پا، غربی شد و مدیر از خارج وارد و نخبگان را به خارج از کشور حواله کرده و منتقدان را نیز به جهنم حواله داد. در حال حاضر دولت سیزدهم، دیپلماسی فعال و با تمرکز بر تعاملات اقتصادی را پی گرفته و تعامل با شرق و گفت و گو با غرب و همکاری های اقتصادی منطقه ای را در پیش گرفته و جریان سیاسی خاص از این دیپلماسی پویا و فعال ناراحت و پریشان است.

ش

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی