توزیع یک اسکناس دیجیتال، به زودی / رمزریال چیست؟


توزیع یک اسکناس دیجیتال، به زودی / رمزریال چیست؟

طبق اعلام مدیرکل روابط عمومی بانک مرکزی ابزار نوینی به نام «رمزریال» در کنار مابقی ابزارهای پرداخت روزمره رونمایی می‌شود. رمزریال؛ شکل دیگری از اسکناس است با این تفاوت که به صورت کاملاً دیجیتال در اختیار مردم قرار می‌گیرد. نوشته توزیع یک اسکناس دیجیتال، به زودی / رمزریال چیست؟ (https://tejaratnews.com/%d8%b1%d9%85%d8%b2-%d8%b1%db%8c%d8%a7%d9%84)...

به گزارش تجارت‌نیوز، مصطفی قمری‌وفا مدیرکل روابط عمومی بانک مرکزی اعلام کرد ابزار نوینی به نام «رمزریال» در کنار مابقی ابزارهای پرداخت روزمره مانند کارت بانکی، اینترنت بانک، همراه بانک و غیره به‌زودی رونمایی می‌شود.

به گفته قمری‌وفا، رمزریال؛ شکل دیگری از اسکناس است با این تفاوت که به صورت کاملاً دیجیتال در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

ویژگی‌های این ابزار جدید پولی، سرعت بالاتر در انجام پرداخت از سوی مشتری و امنیت بالاتر و فراهم شدن فضایی نوین برای توسعه تجارت الکترونیک است.

در رمزریال؛ اصل و ذات پول به صورت الکترونیکی منتقل می‌شود و نیاز به تسویه بین بانکی نیست تراکنشی هم که به واسطه رمزریال انجام می‌شود، کسبه بلافاصله می‌توانند وجوهاتش را دریافت کنند و پرداخت نیز برای مردم به صورت آنی انجام می‌شود.(ایرنا)

موافقت شورای پول و اعتبار با انتشار اوراق صکوک توسط شبکه بانکی

مصطفی قمری‌وفا مدیرکل روابط عمومی بانک مرکزی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی توئیتر نوشت: شورای پول و اعتبار در راستای اجرای بند (ب) ماده ۱۰ قانون احکام دائمی، با انتشار اوراق صکوک توسط شبکه بانکی کشور در بازار سرمایه با رعایت ضوابط و مقررات بانک مرکزی و پس از اخذ موافقت بانک مرکزی موافقت کرد.

«صکوک» ابزاری ابتکاری منطبق بر قوانین شریعت اسلام است و به عنوان اوراق بهادار با پشتوانه مالی تعریف می‌شود که باید خود دارای ارزش باشد. این اوراق نمی تواند براساس فعالیت‌های سفته بازی و سوداگرانه (در واقع فعالیت هایی که بدون خلق ارزش و کار صورت می گیرند) سودآوری داشته باشد.

آخرین اخبار حوزه بانکی را در صفحه بانک و بیمه تجارت‌نیوز بخوانید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها