زنجان به رنگ زرد کرونایی بازگشت


زنجان به رنگ زرد کرونایی بازگشت

زنجان - ایرنا - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: طبق اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شهرستان زنجان از وضعیت آبی به وضعیت زرد کرونایی تبدیل شد و مابقی شهرستان‌های استان همچنان آبی هستند.

دکتر مشهود تقیلو روز پنجشنبه گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس این رنگ بندی جدید، شهرستان‌های طارم، سلطانیه، ابهر، خدابنده، ماه‌نشان، سلطانیه و ایجرود در وضعیت آبی هستند.

وی تاکید کرد: هم استانی‌ها باید توجه داشته باشند که رنگ‌بندی کرونایی استان ها متغیر است، هرگونه عادی انگاری ها و بی توجهی به رعایت پروتکل های بهداشتی می تواند وضعیت متفاوتی را رقم بزند.

این مسوول ادامه داد: در زمان حاضر ۶۰ بیمار مبتلا به کووید- ۱۹ در بیمارستان‌های زنجان بستری هستند که روز گذشته مورد فوتی در استان ثبت نشد که در مجموع شمار فوتی ها به رقم یک‌هزارو ۸۳۳ نفر رسیده است.

وی اضافه کرد: هر چند شمار مبتلایان سرپایی و بستری در استان نسبت به پیک های قبلی کاهش دارد، اما با توجه به شیوع سویه جدید" اُمیکرون" شهروندان زنجانی باید همچنان پروتکل‌های بهداشتی را تا کنترل بیماری مورد توجه قرار دهند چراکه آمارها نشان می دهد تعداد مبتلایان سرپایی به این بیماری در حال افزایش است.

تقیلو فزود: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در این استان تاکنون مجموع مبتلایان به این بیماری" تمامی موارد مثبت بر اساس یافته‌های آزمایشگاهی" رقم ۱۴۹ هزارو ۷۸۵ نفر ثبت شده است.

به گفته وی، طبق گزارش‌های اعلام شده از اسفند سال‌ گذشته تاکنون موارد مثبت بستری نیز بر اساس یافته های آزمایشگاهی به تعداد ۱۳ هزارو ۴۳۹ نفر در استان زنجان ثابت شده است که ۱۱ هزارو ۵۹۰ نفر از آنان بعد از بهبودی از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا