مردم را در امور شهر دخالت دهیم


مردم را در امور شهر دخالت دهیم

شهردار زنجان گفت: برنامه امور شهری بسیار گسترده و خدمات برای همه اقشار است.

علیرضا فیروزفر صبح امروز (۷ بهمن‌ماه) در آیین معارفه شهردار زنجان، به چارچوب حرکتی شهرداری اشاره کرد و افزود: حضور پررنگ تقوا در زندگی باعث خواهد شد تا شاهد شهری بدون فساد باشیم.

وی با بیان اینکه مبنای ما در اجرای امور، قانون‌مداری است، تصریح کرد: اجرای قانون در بسیاری از موارد شیرین است ولی تندی نیز دارد. امیدواریم در کنار اجرای قانون، احسان نیز داشته باشیم تا تندی قانون گرفته شود و از طرف دیگر اگر به دنبال عدالت هستیم، یک درجه بالاتر رفته و احسان‌وار عمل کنیم.

این مسئول ادامه داد: مردم از تنگناها گلایه ندارند، بلکه از تبعیض گلایه‌مند هستند. فراموش نکنیم عدالت سرلوحه امور است، به همین خاطر در امور محوله به آن توجه خواهیم کرد.

وی به موضوع رعایت حقوق شهروندی اشاره کرد و یادآور شد: حقوق شهروندی در آیات قرآنی آمده است و باید حدود و حقوق را رعایت کنیم تا به نتیجه مطلوب برسیم.

فیروزفر به مسایل شهری نیز اشاره و اظهار کرد: آنچه که حلقه مفقوده است، مسئله‌یابی بوده و نخبگان شهر باید مسئله شهر را پیدا کرده و راهکار ارائه دهند تا بتوانیم مسائل را در شهر به درستی تعریف کنیم.

وی با اشاره به وضعیت موجود، افزود: در گذشته کارها انجام شده ولی با این وجود شهر بدون نقص نداریم. یکی از مشکل مربوط به موضوع ترافیک است که باید برطرف شود. پروژه سبزه‌میدان یکی از طرح‌های بزرگ شهر زنجان است که ۲۰۰ میلیارد تومان نیاز دارد تا تکمیل شود.

شهردار زنجان با بیان اینکه شهر را نباید به چند پروژه محدود کرد، یادآور شد: در حال حاضر پروژه‌ها باید توزیع متوازن داشته تا همه مردم از آن برخوردار شوند. باید ساختاری برای شهر تصمیم بگیریم و اگر این اتفاق نیفتد، شهر از این وضعیت فاصله نخواهد گرفت، به همین خاطر برای ارتقای کیفیت خدمات، اصلاح ساختاری نیاز است که کار سختی است.

وی ادامه داد: شفافیت برای کار ساختاری حائز اهمیت است و مردم باید بدانند شرایط کار چگونه است و مجموعه شهرداری باید به سامانه شفاف لینک شود. امروز بیش از هر زمان دیگر مبارزه با فساد نیاز است تا زمینه فساد را از بین ببریم که این مهم با شفافیت در امور امکان‌پذیر است.

فیروزفر خاطرنشان کرد: باید تبعیض در شهرداری برداشته شده و پاسخ‌گویی در اولویت کارها باشد. باید اطلاع‌رسانی را دقیق انجام داده و مردم را در تصمیم‌سازی مداخله دهیم تا مردم نظر خود را اعلام کنند. در نهایت باید مردم را در تصمیم‌گیری‌ها مشارکت دهیم و نظارت عمومی انجام شود که نتیجه این کار بسته شدن زمینه فساد خواهد بود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جذاب ترین بازیگران سینما که کراش همه اند + 16 استایل ترند و مدلینگی که ایسنتاگرام را تر...