ترافیک قلعه نو شهرستان ری مسئولان را به میدان آورد


ترافیک قلعه نو شهرستان ری مسئولان را به میدان آورد

تهران- ایرنا- ترافیک مستمر و سنگین شهر قلعه نو، از توابع شهرستان ری که مشکلات عدیده‌ای برای خودروهای عبوری ایجاد کرده موجب شد تا نمایندگان مجلس و مسئولان شورای اسلامی استان تهران برای رفع آن وارد میدان شده و برای حل آن چاره‌اندیشی کنند.

به گزارش ایرنا، جلسه بررسی مشکلات ترافیک شهر قلعه نو روز پنجشنبه با حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی و اعضای شورای اسلامی استان تهران در محل شورای اسلامی شهر قلعه نو برگزار و تصمیمات لازم برای حل این مشکل اتخاذ شد.

فرماندار شهرستان ری دراین جلسه اظهار داشت: همه مردم شهروندان ایران اسلامی هستند و رفع مشکلات آنان، وظیفه تمامی مسوولان است از این جهت، رفع مشکلات محور ری- قرچک و ترافیک قلعه نو باید با همت تمامی مسوولان در دستور کار قرار گیرد.

حسین توکلی کجانی افزود: مشکل ترافیک منطقه قلعه نو از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و رفع آن از مطالبات جدی استاندار تهران است، در شهرستان ری تلاش شده تا با برگزاری چندین جلسه تخصصی و بازدید میدانی و ارائه پیشنهادات کارشناسی، بخشی از مشکلات موجود برطرف گردد.

وی تصریح کرد: در استانداری تهران نیز جلسات متعددی برای رفع مشکل این محور برگزار شده تا با عزمی جدی، معضلات موجود به حداقل رسد.

وی افزود: یکی از مشکلات این جاده در تعیین متولی اصلی ساماندهی توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران است، امروز مسئولیت این امر به اداره راهداری ورامین واگذار شده و پیگیری‌های مستمر شهرستان ری برای بازگرداندن آن به شهرستان به نتیجه مطلوب ختم نشده است.

وی اظهار داشت: هم اکنون تعرضات متعددی به حریم این جاده صورت گرفته که این امر نیز بر مشکلات این مسیر افزوده است.

توکلی گفت: اجرای زیرگذر طالب‌آباد توسط راهداری ورامین، با مخالفت شدید مسئولان شهرستان ری مواجه شده چرا که برای اجرای دوربرگردان در این منطقه، اعضای شورای اسلامی قلعه نو با همکاری مردم ۱۷ هکتار زمین تملک کرده بودند ولی مسئولان راهداری اظهار کردند که این دوربرگردان باید به صورت زیرگذر انجام شود.

وی تأکید کرد: رفع مشکل ترافیک محور ری _ قرچک باید از ابتدای منطقه عباس‌آباد تا اول شهرستان قرچک مورد مطالعه قرار گیرد و با اولویت‌بندی نسبت به رفع مشکلات موجود اقدام کرد.

فرماندار شهرستان ری افزود: با توجه به سفر رئیس جمهور به شهرستان‌های استان تهران، پنج طرح در قالب پروژه‌های سفر در نظر گرفته شده که یکی از مهمترین آن، ساماندهی محور ری- قرچک است.

وی با اشاره به پیشنهاد احداث کمربندی موقت در منطقه قلعه نو گفت: احداث این محور کار ساده‌ای نیست و نمی‌توان حجم زیاد خودروهای عبوری به سمت جنوب‌شرق تهران را به این محور هدایت کرد بلکه می‌توان در کوتاه مدت با جابجایی دوربرگردان‌ها، اندکی از ترافیک را کاهش داد.

ترافیک قلعه نو شهرستان ری مسئولان را به میدان آورد

سرنوشت یک میلیون نفر جمعیت جنوب‌شرق را نباید به منافع چند نفر گره زد

سرپرست فرمانداری ورامین نیز در این جلسه گفت: مشکل ترافیک قلعه نو، معضلی ۱۵ ساله است که اگر همان زمان برای آن چاره‌ای اندیشیده می‌شد، امروز شاهد نبودیم که سرنوشت یک میلیون نفر جمعیت جنوب‌شرق تهران به منافع چند نفر و چندین کسبه گره زده شود.

مجید درویشی افزود: این که چرا مشکل ترافیک قلعه نو در سال‌های گذشته رفع نشده دردی از مردم دوا نمی‌کند ولی اگر امروز این مشکل برطرف نگردد، قطعا در آینده‌ای نزدیک به بحرانی جدی تبدیل می‌شود.

وی اظهار داشت: اهمیت ترافیک این منطقه باعث شده تا جلساتی در معاونت امنیتی استانداری تهران تشکیل شود که این نشان از عزم مسئولان برای رفع این مشکل دارد.

وی گفت: ایجاد دسترسی موقت، چاره رفع مشکل ترافیک قلعه نو نیست و با وضعیت اعتباری موجود، تا ۱۰ سال آینده نیز نمی‌توان مشکل را به طور جدی و کامل حل کرد بلکه لازم است تا در کوتاه مدت با مطالعه دقیق مشکل، نسبت به رفع آن اقدام کرد و در بلند مدت نیز با همکاری تمامی مسئولان و نمایندگان مجلس در اختصاص بودجه مناسب، این مشکل به طور کامل رفع گردد.

درویشی اظهار داشت: با استفاده از امکانات موجود در شهرداری‌ها و ادارات راهداری می‌توان به طور موقت مشکل ترافیک را حل کرد و مجموعه شهرستان ورامین آماده است تا امکانات خود را در اختیار مسئولان ری قرار دهد.

ترافیک‌های چندین کیلومتری به ویژه در ساعات پایانی روز موجب شده تا مردم جنوب‌شرق تهران با مشکلات عدیده‌ای مواجه شده و ساعت‌ها در ترافیک بمانند.

خبرگزاری ایرنا در گزارشی با عنوان عمر هدر رفته مردم دشت ورامین در ترافیک قلعه نو به بررسی مشکل این ترافیک پرداخته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلید سعادت