فعالیت جمعیت هلال احمر شهرستان قرچک آغاز شد


فعالیت جمعیت هلال احمر شهرستان قرچک آغاز شد

تهران- ایرنا- فعالیت رسمی جمعیت هلال احمر شهرستان قرچک ورامین امروز پنجشنبه با حضور مسئولان استانی و محلی آغاز شد.

به گزارش ایرنا، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران در این مراسم گفت: با دستور رییس جمعیت هلال احمر و پیگیری‌های مستمر استان تهران، در حرکتی انقلابی از سوی شورای عالی این سازمان، راه اندازی شعب در شهرستان‌های تازه تأسیس در دستور کار قرار گرفته و تا دهه فجر، به طور کامل اجرایی می‌شود.

شاهین فتحی افزود: قرچک به دلیل واقع شدن در مسیر اتصال شهرستان‌های جنوب‌شرق استان تهران به پایتخت، از اهمیت ویژه‌ای در امدادرسانی برخوردار است و راه‌اندازی شعبه هلال احمر، از دیرباز مطالبه به حق مردم و مسئولان این شهرستان بوده است.

وی افزود: به دلیل تازه تأسیس بودن شعبه قرچک، امکانات جمعیت هلال احمر در این شهرستان قابل مقایسه با سایر مناطق استان نیست و همه باید تلاش کنیم تا این جمعیت آینده درخشانی داشته باشد.

وی اظهار داشت: با کمک‌های شهرستانی و سوله‌ای که شهرداری در اختیار قرار داده، درصدد هستیم تا امکانات ۱۰ درصدی مردم آسیب‌پذیر در حوادث را به قرچک منتقل کنیم و تا پایان سال با فراهم شدن زیرساخت‌ها و انجام اقدامات امنیتی، مجموعه کامل اقلام امدادی نیز به این شهرستان منتقل شود.

وی از پیگیری احداث سازه جدید و اجرای کشیک ۲۴ ساعته هلال احمر در قرچک خبر داد و تصریح کرد: نیروی انسانی، ناوگان خودرویی و حداقل امکانات انبار هلال احمر به این شهرستان اعزام می‌شود تا برای نوروز، دپوی مناسبی در قرچک صورت گیرد.

ارتقای امکانات و ظرفیت دستگاه‌های امدادی در قرچک ضروری است

فرماندار قرچک نیز در این مراسم گفت: قرچک به لحاظ موقعیت جغرافیایی و نزدیکی به تهران، گلوگاه دشت ورامین محسوب می‌شود و لازم است تا از نظر امکانات مدیریت بحران یک گام از بقیه مناطق جلوتر باشد تا در هنگام بروز حوادث و بلایای طبیعی و غیرطبیعی به کمک دیگر مناطق آید.

بهمن خطیبی افزود: قرچک یکی از مناطق مهاجرپذیر استان تهران است و همه‌ساله سرریز جمعیت تهران، به این منطقه وارد می‌شود لذا توجه بیش از پیش دستگاه‌های امدادرسان استانی و ملی به لحاظ تخصیص اعتبارات و امکانات می‌تواند مشکلات این منطقه را کاهش دهد.

وی با بیان اینکه تراکم بالای جمعیت در این شهرستان موجب شده تا آسیب‌پذیری قرچک در بلایای طبیعی بالا رود تصریح کرد: علاوه بر استقرار جمعیت هلال احمر، قرچک به دیگر امکانات امدادی نظیر افزایش پایگاه‌های اورژانس نیاز دارد چرا که امکانات تنها بیمارستان این شهرستان پاسخگوی مردم نیست.

فرماندار قرچک گفت: با وجود آن که حدود یک دهه از استقلال این شهرستان می‌گذرد اما هنوز کاستی‌هایی در موضوع استقرار ادارات وجود دارد که امید است در سایه توجه مسئولان، این مشکل نیز در قرچک برطرف شود.

وی تأکید کرد: نباید فقط به افتتاح یک اداره اکتفا کرد بلکه ارتقای ساختار سازمانی، تخصیص امکانات، تجهیزات، خودرو و اقلام امدادی باید عملیاتی شود.

قرچک با ۲۷۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(تصاویر) کاخ سعدآباد در تعطیلات نوروز 1403