پژوهشگران مسائل فقهی چون سلف صالح خود فصل جدیدی را در تاریخ فقه اهل بیت (ع) رقم بزنند


پژوهشگران مسائل فقهی چون سلف صالح خود فصل جدیدی را در تاریخ فقه اهل بیت (ع) رقم بزنند

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پیام خود به همایش اساتید مرکز تخصصی فقه امام کاظم (ع) تاکید کرد: باید پیشگامان این تحول عظیم دامان همت بر کمر استوار کنند و یک بار دیگر چون سلف صالح خود فصل جدیدی را در تاریخ فقه اهل بیت (ع) رقم بزنند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پیام خود به مراسمی که به مناسبت ولادت با سعادت حضرت زهرا (س) و تقدیر از اساتید مرکز تخصصی فقه امام کاظم (ع) در روز ولادت حضرت فاطمه برگزار شد، بیان کرد: در ابتدا میلاد پر سرور حضرت فاطمه زهرا (س) را خدمت شما اساتید و دست‌اندرکاران در امر تربیت طلاب فاضل و فقهای آینده حوزه علمیه در مؤسسه تخصصی فقه امام کاظم (ع) تبریک و تهنیت عرض می‌کنم و از زحمات تک تک شما عزیزان تقدیر می‌نمایم.

این مرجع تقلید افزود: بی شک فقه اهل بیت (ع) در طول تاریخ پر افتخار خود همواره به برکت تلاش و مجاهدت فقها و فتح باب اجتهاد در حال بالندگی بوده و می‌باشد و به این جهت مسائل و مبانی آن و علوم وابسته، پیوسته در حال تنقیح و تهذیب و تعدیل بوده است و باعث گردیده این فقهT فقهی پویا و به روز به شمار آید از این رو سزاوار است پژوهندگان مسائل فقهی امروز نیز توانایی‌های خود را در پویایی به نمایش بگذارند و با کسب قابلیت‌های گسترده‌تر به چالش‌های نو پدید پاسخ روشن و در شأن فقه اهل بیت دهند چنانکه در سلف صالح همین گونه بوده است.

ایشان بیان کرد: اما رسیدن به این مرحله نیازمند تلاش‌های مضاعف و مستمر است خاصه آنکه با پیروزی انقلاب اسلامی و تأسیس نظام دینی، ضرورت این امر صد چندان شده است. این فرصت طلایی که برای فقه اهل بیت (ع) پیش آمده اگر خدای ناکرده از دست رود تکرار نخواهد شد. آنگاه پشیمانی به بار می‌آورد.

آیت الله مکارم شیرازی گفت: امروزه چشم‌ها به حوزه‌های علمیه دوخته شده است که از این فرصت چگونه بهره می‌برد، قطعاً انجام این رسالت خطیر و تاریخی قبل از هر کسی بر دوش فقیهان ماهر و استادان کاردان و آزاداندیش و صاحبان ذهن‌های خلاق است.

معظم‌له بیان کرد: همه باید بدانند فقه اهل بیت (ع) به رسم گذشته خود با نگاهی نو و عمیق و با تکیه بر اصول اصیل خود می‌تواند در سطح دنیای معاصر امکانات بی مانند و دگرگون‌های خود را به نمایش بگذارد. و با نقد سبک زندگی غلط و پاسخ به پرسش‌ها و شبهات منحرف کننده شیوه صحیح زندگی اسلامی متناسب با نیازها و اقتضائات انسانی در این دوران را ارائه دهند.

وی در پایان تاکید کرد: لذا باید پیشگامان این تحول عظیم دامان همت بر کمر استوار کنند و یک بار دیگر چون سلف صالح خود فصل جدیدی را در تاریخ فقه اهل بیت (ع) رقم بزنند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا