مسئولین فرهنگی زمینه پاکی جامعه را فراهم کنند


مسئولین فرهنگی زمینه پاکی جامعه را فراهم کنند

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: اعتکاف از آن مواردی است که می تواند جامعه پاک را بسازد، باید اعتکاف در مکان پاک باشد. اعتکاف گوشه نشینی نیست، بلکه در مسجد جامع با حضور همه مردم است.

آیت الله محسن اراکی امروز در نشست هم اندیشی مدیران مردمی اعتکاف سراسر کشور که در مسجد امام حسن عسکری (ع) قم برگزار شد، با اشاره به آیاتی از قرآن کریم از جمله وَ إِذِ ابْتَلی إِبراهیمَ…، گفت: این آیات در قرآن کریم نشان می‌دهد که پایه‌های تمدن اسلامی پایه گذاری شده است.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه، افزود: مسئله اعتکاف ارتباط مستقیمی با امت اسلامی و انگیختن امت ابراهیمی دارد.

وی بیان داشت: مأموریت جامعه پاک و طاهر از مسائل مهمی است که در مورد اعتکاف و جامعه اسلامی بیان شده است. این نشان می‌دهد که امت ابراهیمی و محمدی (ص) و بیت او، امت معمولی نیستند.

آیت الله اراکی گفت: این مأموریت نشان می‌دهد که باید جامعه صالح و پاک در زمین حاکم شوند و در همین رابطه نقش اعتکاف در این پایه‌ریزی این مأموریت مهم بسیار ویژه است.

عضو خبرگان رهبری، با بیان این که اعتکاف می‌تواند جامعه اسلامی را پاک کند و به طهارت برساند افزود: دولت‌ها هم برای پاک نگه داشتن جامعه اسلامی وظایف مهمی دارند که از جمله آن تلاش برای حل مشکلات اقتصادی و فراهم کردن زمینه پاکی و طهارت جامعه است.

آیت الله اراکی گفت: اینکه تصور شود، فرهنگ سازی به معنای آن است که ما فرهنگ عامه را ترویج کنیم، این غلط‌ترین چیزی است که می‌توان ارائه داد.

عضو شورای عالی حوزه افزود: در نظام جامعه اسلامی، فرهنگ خانه پاک به خانه‌های دیگر منتقل می‌شود. به ما می‌آموزند که فرهنگ جامعه پاک از بالا به پایین باید ترویج داد و منتقل کرد.

وی بیان داشت: آنچه که مسئولین فرهنگ باید به آن بپردازند نشان دادن خوبی و عادی سازی خوبی است. سخن از شهر اسلامی است که آغاز پیدایش آن با بیت و خانه که مرکز تمدن اسلامی است شروع می‌شود. باید این خانه باز شود تا مردم وارد شوند.

آیت الله اراکی گفت: اعتکاف از آن مواردی است که می‌تواند جامعه پاک را بسازد، لذا باید اعتکاف در مکان پاک باشد. اعتکاف گوشه نشینی نیست، بلکه در مسجد جامع با حضور همه مردم است.

عضو شورای عالی حوزه افزود: معتکفان در اعتکاف درس توحید و پاکی طهارت و نفس را می‌آموزند.

وی بیان داشت: مسئله احیا اعتکاف امر بسیار مهمی است. همت پیامبر (ص) برای برگزاری اعتکاف نشان از همین مأموریت است که اعتکاف نقش مهمی در پاک سازی جامعه اسلامی دارد و باید هم این گونه باشد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان