استان بوشهر از 20 اسفند میزبان اردوهای راهیان نور دریایی است


استان بوشهر از 20 اسفند میزبان اردوهای راهیان نور دریایی است

بوشهر- ایرنا- مسئول سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر گفت: جزیره خارگ این استان از 20 اسفند امسال تا 11 فروردین ماه سال آینده میزبان اردوهای راهیان نور دریایی است.

به گزارش ایرنا، سرهنگ عبدالهادی صبحانی‌خواه روز پنجشنبه در نشست هماهنگی اردوهای راهیان نور دریایی استان بوشهر افزود: اردوهای راهیان نور دریایی ۲ سال به دلیل شیوع ویروس کرونا در این استان متوقف شد و امسال با توجه به بهبود شرایط تلاش می‌شود با رعایت پروتکل‌های بهداشتی این اردوها برگزار شود.

وی اظهار کرد: اردوهای راهیان نور یک حرکت بزرگ فرهنگی تربیتی و تجربه موفق جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی است که موجب تقویت روحیه همدلی و همبستگی در جامعه میشود.

مسئول سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر ادامه داد: فرهنگ حماسه رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس گنجینه گرانبهایی است که یکی از راه‌های انتقال این فرهنگ به جوانان اردوهای راهیان نور است.

وی اضافه کرد: جزیره خارگ در دوران دفاع مقدس بیش از ۲هزار و ۸۰۰ بار مورد بمباران و هدف موشک‌های رژیم بعث عراق قرار گرفت و مردم مقاوم این جزیره مقتدرانه ایستادگی کردند.

مسئول سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر گفت: زائران راهیان نور دریایی از سراسر کشور به مدت سه روز به استان بوشهر اعزام می‌شوند که در این مدت ضمن بازدید از بیمارستان صحرایی، مناطق و یادمان‌های دفاع مقدس و ۲ نمایشگاه‌ دفاع مقدس در جزیره مقاوم خارگ همچنین در قالب گردشگری تعالی بخش از موزه شهید رئیس‌علی دلواری در دلوار، موزه دریا و دریانوردی ارتش در بوشهر، موزه مردم‌شناسی و نیروگاه اتمی بوشهر نیز بازدید می‌کنند.

صبحانی‌خواه افزود: برنامه‌های مختلف فرهنگی نظیر بازگو رشادت‌ها از سوی راویان دفاع مقدس در شناورها و شاهدان عینی حوادث اتفاق افتاده در جزیره مقاوم خارگ برای زائران کاروان‌های راهیان نور دریایی برنامه‌ریزی شده است که این برنامه‌ها در مدت حضور زائران در استان بوشهر اجرا می‌شود.

فرمانده ناحیه بسیج سپاه ثارالله جزیره خارگ گفت: جزیره مقاوم خارگ امسال برای دهمین سال میزبان زائران اردوهای راهیان نور دریایی می‌شود.

سرهنگ سیروس حیاتی اضافه کرد: جزیره خارگ در دوران هشت سال دفاع مقدس به تعداد روزهای جنگ مورد هجوم حمله‌های دشمن قرار گرفت اما مردم، مسئولان و کسانیکه در این جزیره حضور داشتند در برابر دشمن مقاومت کردند.

وی یادآور شد: امروز این رسالت بر عهده ما است تا با برگزاری اردوهای راهیان نور دریایی و برنامه‌های فرهنگی منسجم این اتفاق‌های مهم را که در این جزیره به‌عنوان بخشی از خاک زرین و نگین گرانبها استان بوشهر اتفاق افتاده شناسایی و به نسل جدید منتقل کنیم.

حیاتی گفت: استان بوشهر ۳۱۹ شهید والامقام را در جزیره مقاوم خارگ و آب‌های اطراف آن در دوران هشت سال دفاع مقدس تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 31 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق