دولت سیزدهم در برقراری ارتباط با کشورهای جهان عملکرد موفقی دارد


دولت سیزدهم در برقراری ارتباط با کشورهای جهان عملکرد موفقی دارد

قم - ایرنا - نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت سیزدهم در برقراری ارتباط با کشورهای مختلف جهان و عرصه سیاست خارجی، موفق بوده‌است.

احمد امیرآبادی فراهانی روز پنجشنبه در آیین تجلیل از صادرکنندگان برتر قم در اتاق بازرگانی استان، بیان کرد: برای نمونه مساله سوآپ گازی که حل شد گشایشی بود برای کشور، همچنین گسترش سطح ارتباط با کشورهای همسایه از جمله موفقیت‌های این دولت در عرصه سیاست خارجی است.

وی با اشاره به تعامل گسترده دولت و مجلس برای رفع مشکل‌های کشور، ادامه داد: امروز دولت با تمام توان در حال پیگیری مسائل و رفع مشکل‌های مردم است و باید به برخی از وزیران برای نمایان شدن نتایج تلاش‌هایشان فرصت داده شود.

وی ادامه داد: نگاه دولت چه در عرصه مذاکره هسته‌ای و چه در ارتباط با سایر کشورهای جهان، حفظ کرامت کشور و حل مشکل‌های اقتصادی مردم است و این تلاش‌ها خود به حل مسایل پیش‌روی صادرکنندگان می‌انجامد.

امیرآبادی گفت: دولت در این مقطع کل تخم مرغ‌های خود را در سبد برجام نگذاشته و مردم منتظر نیستند که نتیجه مذاکرات چه می‌شود، البته مذاکرات در حال پیگیری است و مذاکره کنندگان کشورمان محکم به دنبال گرفتن حق مردم هستند.

وی با بیان این که وضعیت بازار و ارز در حال پیدا کردن ثبات لازم است، افزود: اگر باردیگر وضعیت اقتصادی کشور را گره بزنیم به مذاکرات، دوباره با مشکل مواجه می‌شویم.

وی ادامه داد: تاب آوری جامعه هم در حدی است که دولتمردان را در جریان مذاکرات یاری می‌کند و آنان تلاش می‌کنند حقوق ملت را پیگیری کنند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ما در مجلس، مجموعه حاکمیت و دولت باید تلاش کنیم ثبات قوانین در بخش صادرات داشته باشیم چرا که صادرات فرآیندی زمان‌بر بوده و نیاز است که صادرکنندگان از این موضوع اطمینان خاطر داشته باشند.

وی با اشاره به این که باید در حوزه صادرات کارها تسهیل شود و همه مسئولان در این حوزه تسهیل‌گر باشند، ادامه داد: تاکید ما این است که در مجلس قوانین مادر را تصویب کنیم و دولت کشور را با توجه به شرایط اداره کند.

وی با بیان این که یک سری از مقرراتی که هم‌اکنون وجود دارد برای شرایط کنونی جنگ اقتصادی نیست، بیان داشت: برخی از کشورهای همسایه در مبادلات مالی با ما ریال تحویل می‌دهند که در این شرایط نباید از صادرکننده به این کشورها خواست که ارز تحویل دهند.

امیرآبادی همچنین با تاکید بر این که صادرکنندگان قمی در صادرات بسیاری از محصولات سرآمد هستند،‌ گفت: لازم است با حمایت از فعالان اقتصادی استان و حضور پررنگ‌تر در بازارهای منطقه، عرصه تجارت و صادرات در قم با جهش مواجه شود.

میزان صادرات قم افزایشی است

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم نیز در این آیین گفت: در این شرایط تحریم و جنگ اقتصادی، موضوع صادرات غیرنفتی اهمیت بسیار زیادی پیدا کرده‌است و ما در استان قم می‌کوشیم با توسعه این بخش درآمدهای ارزی مناسبی را برای کشور ایجاد کنیم.

محمود سیجانی بیان کرد: صادرات در سال جاری با رشد بالایی مواجه شده‌است و ما امیدواریم تا پایان سال جاری ۳۰۰ میلیون دلار صادرات از مبدا گمرکات استان را محقق کنیم.

وی افزود: در استان برای رسیدن به اهداف سرمایه گذاری و توسعه صادرات، از ظرفیت‌های مختلفی همچون مصوبه‌های کارگروه توسعه صادرات استفاده می‌کنیم.

سیجانی تاکید کرد: اسفندماه نمایشگاه دایمی استان را با هدف معرفی توانمندی‌های اقتصادی استان راه‌اندازی خواهیم کرد.

وی همچنین گفت: حل مسایل و مشکل‌های موجود بر سر راه فعالان اقتصادی استان، از جمله در صنعت فرش و کفش را با استفاده از طرفیت‌های ملی و استانی دنبال می‌کنیم.

حجم سرمایه‌گذاری انجام‌شده برای واحدهای صنعتی قم فراتر از ۸۵هزار میلیارد ریال است که با این حجم از سرمایه‌گذاری صورت گرفته در حدود ۲ هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی و تولیدی استان برای بیش از ۶۰ هزار نفر فرصت اشتغال ایجاد شده‌است.

قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آنها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارد.

در این آیین از ۲۲صادرکننده برتر قم با حضور مسئولان ملی و استانی تجلیل به عمل آمد؛ ارزش صادرات کالاها از مبدا گمرکات قم از ابتدای سال‌جاری تا پایان دی‌ماه از ۲۳۲ میلیون دلار فراتر رفت و هدف استان رساندن این عدد به مرز ۳۰۰ میلیون دلار تا پایان سال است./

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل شهادت امام علی علیه السلام