استاندار: فرصت اصطکاک بین هم را نداریم


استاندار: فرصت اصطکاک بین هم را نداریم

زنجان - ایرنا - استاندار زنجان گفت: با توجه به مشکلاتی که با آنها مواجه هستیم، به هیچ عنوان فرصت اصطکاک نداریم و باید در رابطه با عملکرد خود پاسخگو باشیم.

به گزارش ایرنا محسن افشارچی روز پنجشنبه در آیین تکریم و معارفه شهردار زنجان افزود: این را به همه می گویم، ما فردا باید در قبال عملکرد خودمان در درگاه خدا و مردم پاسخگو باشیم.

وی ادامه داد: اگر یک دستگاه و فردی را ناجوانمردانه زیر سوال می بریم باید پاسخگو باشیم، باید انرژی خود را به جای ایجاد اصطکاک، در مسیر توسعه شهر و استان بگذاریم.

استاندار زنجان در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص انتخاب و معرفی شهردار زنجان، گفت: رسیدن به ساحل آرامش در شهر زنجان را به فال نیک می گیریم.

افشارچی با بیان اینکه استان زنجان در مقایسه با استان های همجوار، در شاخص های کلان عقب است، اظهار داشت: نباید چنین اتفاقی بیفتد، ما در شاخص های حوزه شهرسازی نیز نیاز به کار داریم.

وی با بیان اینکه شهردار جدید زنجان فردی شناخته شده، متخصص، با تجربه و دارای شبکه های مردمی است، گفت: حضور دکتر فیروزفر در این مقطع، نعمتی برای شهر زنجان است.

افشارچی از شهردار جدید زنجان خواست تا برای توسعه شهری شاخص های عددی تعریف کند و مسیر حرکت شهرداری را از پروژه محوری به برنامه محوری تغییر دهد.

وی با بیان اینکه در استان زنجان مشکل تورم داریم، افزود: برای کاهش تورم، ایجاد مراکز خرید در شهرهای اقماری و در نقاط مختلف در شهر با توزیع مناسب، می تواند موثر واقع شود به این صورت که چنین مراکز خریدی با حداقل قیمت در اختیار جوانان قرار گیرد تا قیمت اجاره روی اجناس تاثیر قابل توجهی نداشته باشد.

افشارچی همچنین به لزوم افزایش تولید ناخالص داخلی استان از محل توسعه بخش خدمات اشاره کرد و افزود: اصلی زمینه در این بخش مربوط به حوزه میراث فرهنگی و گردشگری است.

استاندار زنجان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بهترین مدل حکمرانی، مدلی است که بر مبنای شبکه های مردمی باشد، گفت: برای حل مسائل و مشکلات نیاز به درگیر کردن و مشارکت مردم داریم و در این خصوص شبکه های گسترده ای از مردم در استان پای کار هستند.

به گزارش ایرنا، در این مراسم از خدمات حبیب الله ملایی یگانه شهردار سابق و منصور سطان محمدی سرپرست شهرداری زنجان قدردانی و با اعطای حکم وزیر کشور، علیرضا فیروزفر به عنوان شهردار جدید زنجان معرفی شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چهره واقعی بهاره رهنما و الهام پاوه نژاد با پوشش نامتعارف//تولیدی