آیت‌الله گرایلی در حرم مطهر رضوی به خاک سپرده شد


آیت‌الله گرایلی در حرم مطهر رضوی به خاک سپرده شد

پیکر مرحوم آیت‌الله حسین گرایلی صبح امروز در مشهد به خاک سپرده شد.

پیکر این استاد سطوح عالی و مدیر سابق حوزه علمیه خراسان صبح امروز پنج‌شنبه، هفتم بهمن ماه، از محل مهدیه مشهد به سمت حرم مطهر رضوی تشییع شد. پیکر مطهر آن مرحوم پس از اقامه نماز توسط آیت‌الله سید جعفر سیدان در رواق دارالعباده حرم مطهر رضوی به خاک سپرده شد.

در پی درگذشت این عالم دینی حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی طی در پیامی این ضایعه را تسلیت گفت. متن پیام رئیس‌جمهور به شرح زیر است:

رحلت عالم وارسته، حضرت آیت‌الله حاج شیخ حسین گرایلی، از مبارزان و علمای برجسته حوزه‌های علمیه خراسان، موجب تأثر خاطر گردید. این عالم انقلابی و پارسا در سالیان متمادی از عمر شریف خود، در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی از جمله در سنگر امام جماعت حرم مطهر رضوی، مدیریت حوزه علمیه خراسان بزرگ، مسئولیت امور اهل سنت خراسان رضوی و شرق کشور و نیز فعالیت‌های تبلیغی در داخل و خارج کشور، منشأ خدمات ارزشمندی شد که ثمرات آن ماندگار خواهد بود.

اینجانب ضایعه فقدان این روحانی پرهیزگار را به مردم ولایتمدار خراسان، حوزه‌های علمیه، شاگردان، علاقمندان به خصوص بیت مکرم آن مرحوم تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند متعال برای ایشان علو درجات و همنشینی با اولیاء الهی مسئلت دارم.

همچنین رئیس مجلس شورای اسلامی در پیامی درگذشت آیت‌ الله حاج شیخ حسین گرایلی را تسلیت گفت. متن پیام تسلیت محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی به شرح زیر است:

ارتحال روحانی گرانقدر آیت‌الله حاج شیخ حسین گرایلی از علمای برجسته خراسان موجب تاسف و تاثر گردید. این عالم مُهذب در سراسر عمر پربرکت خویش به گسترش و نشر معارف دینی و علوم اسلامی در داخل و خارج‌کشور، ترویج شعائر اهل‌ بیت علیهم‌السلام و تربیت طلاب علوم دینی اهتمام داشتند و در مناصب مختلف اعم از امامت جماعت حرم مطهر حضرت علی بن موسی الرضا(ع)، مدیریت حوزه علمیه و عضویت در شورای مدیریت حوزه‌های علمیه‌، منشأ خدمات و برکات وافره بودند

ضمن عرض تسلیت این ضایعه به روحانیت معزز، حوزه‌های محترم علمیه و مردم شریف شهر مشهد، شاگردان و بیت مکرم ایشان، برای آن عالم جلیل‌القدر علو درجات و رضوان الهی و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌کنم.»

رئیس قوه قضاییه با صدور پیامی رحلت آیت الله حاج شیخ حسین گرایلی، استاد حوزه‌های علمیه را تسلیت گفت. پیام تسلیت حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای به شرح زیر است:

خبر ناگوار رحلت آیت الله حاج شیخ حسین گرایلی، موجب تالم و تاثر خاطر گردید.این عالم وارسته و استاد دانشمند حوزه‌های علمیه، عمر پربرکت خویش را وقف گسترش تعالیم نورانی اسلام عزیز در جهان کرد و سرانجام روح پاکش در جوار رحمت الهی متنعم گردید. اینجانب ضایعه درگذشت آیت الله حاج شیخ حسین گرایلی را به حوزه‌های علمیه، بویژه حوزه علمیه خراسان بزرگ و جمیع ارادتمندان ایشان تسلیت گفته، برای آن مرحوم مغفور از درگاه ربوبی طلب مقام اعلای رضای خداوندی می نمایم.

آیت‌الله گرایلی در حرم مطهر رضوی به خاک سپرده شد

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی نیز در پیامی درگذشت آیت‌الله گرایلی را تسلیت گفت. در پیام نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد آمده است:

فقدان استاد برجسته فقه و تفسیر، شخصیت هدایتگر و سازنده در حوزه تبلیغ، روحانی انقلابی و مقاوم در خط ولایتمداری در عرصه‌های مختلف اجتماعی و سیاسی در درازای عمر انقلاب اسلامی همان رخنه غیرقابل ترمیم در اسلام است که مقام عصمت فرمودند «ثلم فی‌الاسلام ثلمة لایسدها شئ». مصیبت وارده را به حوزه علمیه استان و بیت معظم آن مرحوم به ویژه فرزندان فاضل و برومند ایشان تسلیت عرض می‌کنم و علو درجات آن فقید سعید را از درگاه خدای متعال مسئلت می‌نمایم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد مروی نیز در پیامی درگذشت آیت‌الله گرایلی را تسلیت گفت. در پیام تولیت آستان قدس رضوی آمده است:

با تأثر و اندوه، درگذشت عالم ربانی، انقلابی و با اخلاص آیت‌الله گرایلی رضوان‌الله تعالی علیه را به بیت شریف، فرزندان محترم، شاگردان و ارادتمندان ایشان تسلیت عرض می‌کنم. این شخصیت عزیز عمر با برکت خویش را در راه نشر معارف دین و فقه اهل‌بیت عصمت و طهارت و خادمی حضرت رضا(ع) در کسوت امام جماعت حرم مطهر سپری کرد و همواره تلاش‌ها و یاد و خاطره‌اش در بین زائران و خادمان بارگاه منور رضوی زنده خواهد بود. در جوار مضجع شریف و نورانی حضرت ثامن‌الحجج(ع) رحمت و رضوان الهی را برای آن عالم متقی از خداوند منان مسئلت می‌نمایم.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید مصباح عاملی نیز در پیامی ارتحال عالم ربانی و استاد انقلابی، آیت‌الله گرایلی را تسلیت گفت. در پیام مدیر حوزه علمیه خراسان آمده است:

درگذشت عالم ربانی و روحانی وارسته، آیت الله گرایلی که از مفاخر و اساتید برجستۀ حوزه علمیه خراسان بوده و عمر شریف شأن را در راه ترویج معارف ائمه هدی علیهم السلام و خدمت به اهل علم و عموم مؤمنین صرف نمود و از خدمتگزاران صادق دین و مذهب بود، موجب تأثر و تأسف گردید.

ارتحال این استاد انقلابی و روحانی پارسا را به علما، اساتید، فضلا و طلاب حوزه علمیه خراسان و بیت شریف و به ویژه فرزندان فاضل و دانشمند آن مرحوم، تسلیت عرض می‌کنم و علو درجات برای آن فقید سعید، و صبر جمیل و اجر جزیل را برای خانواده آن عالم بزرگ، از درگاه خداوند متعال مسئلت دارم.

شهردار مشهد نیز با صدور پیامی درگذشت آیت‌الله حسین گرایلی را تسلیت گفت. در پیام سید عبدالله ارجائی آمده است:

با تأثر و اندوه فراوان، درگذشت عالم ربانی، آیت‌الله حاج شیخ حسن گرایلی را به بیت شریف، فرزندان محترم، شاگردان و ارادتمندان ایشان، تسلیت عرض می‌کنم. این شخصیت گرانقدر، عمر خویش را در راه نشر معارف دین و فقه اهل بیت عصمت و طهارت علیه‌السلام و خادمی حضرت رضا علیه‌السلام در کسوت امام جماعت حرم مطهر سپری کرد و همواره تلاش‌ها و یاد و خاطره‌اش در بین خادمان و زائران بارگاه منور رضوی، زنده خواهد ماند.

فرماندار مشهد نیز طی پیامی این درگذشت را تسلیت گفت. در پیام محسن داوری آمده است:

خبر رحلت عالم ربانی و روحانی پارسا مرحوم آیت‌الله گرایلی موجب تالم و تاثر خاطر شد. سال‌ها زندگی سراسر افتخارآمیز آن عالم برجسته و روحانی فداکار در سنگر دفاع از اسلام و انقلاب عزیز که با تربیت شاگردان برجسته و ممتاز در حوزه‌های علمیه، کارنامه درخشانی از عمر با برکت آن روحانی جلیل‌القدر به یادگار گذاشته است. امید است خداوند متعال از خزائن رحمت بی‌منتهای خویش و به مزد سال‌های پاس صداقت، تقوی، روحیه جهادی و انقلابی آن مرحوم علو درجات معنوی را در جوار اولیاء و خاصان خود برایشان مقدر فرمایند.

اینجانب با نهایت تأسف و با اندوهی عمیق فقدان آن استاد و حکیم ارزشمند را از صمیم قلب به محضر حضرت حجت (عج)، رهبر فرزانه انقلاب، و حوزه علمیه استان خراسان و بیت معظم آن مرحوم به ویژه فرزندان فاضل و برومند ایشان تسلیت عرض می‌کنم. علو درجات آن فقید سعید را از درگاه حضرت احدیت مسئلت می‌نمایم.

آیت‌الله گرایلی در حرم مطهر رضوی به خاک سپرده شد

به گزارش ایسنا، آیت‌الله حسین گرایلی از اساتید حوزه علمیه بزرگ خراسان بود که از سال ۱۳۳۰ به تحصیل در علوم دینی پرداخت. وی به مدت ۱۴ سال مدیریت حوزه علمیه خراسان بزرگ و ۲۰ سال عضویت شورای مدیریت حوزه علمیه خراسان را عهده‌دار بود. ۴۰ سال تبلیغ در داخل و خارج کشور و امامت جماعت حرم مطهر رضوی و ۲۰ سال حضور تبلیغی در جمع زائران بیت‌الله‌الحرام از سوابق ایشان است. وضعیت جسمی آیت‌الله گرایلی از ۲ روز پیش رو به وخامت گذاشت و در نهایت وی ظهر روز گذشته دار فانی را وداع گفت.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403