علی اسماعیلی مدیرکل آموزش‌وپرورش استان زنجان شد


علی اسماعیلی مدیرکل آموزش‌وپرورش استان زنجان شد

علی اسماعیلی مدیرکل آموزش‌وپرورش استان زنجان شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان ظهر امروز (۷ بهمن‌ماه) در آیین تودیع و معارفه مدیران‌کل آموزش‌وپروش استان زنجان، اظهار کرد: آموزش‌وپرورش از جمله دستگاه‌های مهم است و حتی می‌توان گفت به جهت ماموریت‌هایی که دارد، مهم‌ترین وظیفه را در بین دستگاه‌ها در کشور دارد.

ابوالفضل رفیعی با تاکید بر ضرورت تغییر و تحول با تغییر دولت‌ها، افزود: تغییر و تحول ضرورت جامعه پویا و زنده بوده و نیاز است چرخش مدیران اتفاق بیفتد تا به آرمان‌ها و اهداف نزدیک شویم. از اینرو با توجه به گفتمان‌ فرهنگی دولت‌ها، تغییر مدیران، مطالبه عمومی است.

این مسئول با اشاره به اهمیت آموزش‌وپرورش، ادامه داد: در اسناد بالادستی بر اهمیت آموزش‌وپرورش تاکید شده و در بیانیه گام دوم نیز مهم‌ترین مطالبه نیز توجه به علم و پژوهش است. آموزش‌وپرورش کارخانه انسان‌سازی بوده و مسئولیت آن تربیت انسان‌های شایسته برای تعالی و پیشرفت کشور است و این مهم باید بر اساس ایدئولوژی‌های کشور اتفاق بیفتد.

وی با بیان اینکه آموزش‌وپرورش مهم‌ترین پیشران کشورها بوده و ارزشمندترین سرمایه هر کشور، محصول آموزش‌وپرورش یا همان نیروی انسانی است، تصریح کرد: این نسل باید مهارت‌های زندگی را بیاموزد. آموزش‌و‍پرورش در کنار نهاد خانواده در بحث آماده‌سازی نوجوانان و جوانان و جامعه‌پذیری آنان نقش مهمی ایفا می‌کند؛ به همین دلیل همواره توجه بر اهداف و زیرساخت‌های جامعه وجود دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با اشاره به عدالت آموشی به عنوان مطالبه عمومی، یادآور شد: طبقه‌بندی‌های ایجاد شده با عدالت آموزشی مغایرات دارد که باید در این زمینه تغییراتی ایجاد شود. سیاست‌زدگی موجود در آموزش‌وپرورش در گذشته بر کیفیت امورات آموزشی و پرورشی تاثیر گذاشته که باید این فضا کاملاً از بین برود.

در ادامه این مراسم، مدیرکل سابق آموزش‌وپرورش استان زنجان نیز اظهار کرد: تلاش ما بر این بود که این دستگاه را که دچار التهاب شده بود، به آرامش برسانیم.

حسن مظفری با اشاره به اینکه از زمان پذیرش مسئولیت در این دستگاه، کم‌ترین تغییرات اتفاق افتاده است، گفت: هر آنچه به عنوان دستاورد در آموزش و پرورش می‌توان از آن یاد کرد، ماحصل تلاش همه همکاران در این مجموعه است.

وی با اشاره به توفیقات اخیر آموزش‌وپرورش، افزود: از مهم‌ترین توفیقات این اداره‌کل، بهبود رتبه قبولی کنکور استان و کسب ۳ رتبه برتر کشوری در کنکور از مهم‌ترین این دستاوردها است.

این مسئول با اشاره به اینکه ارتقا و کسب رتبه ۸ کشوری در المپیادهای علمی، از دیگر توفیقات سال‌های گذشته به همت معلمان بود، خاطرنشان کرد: انتخاب آموزش‌وپرورش به عنوان دستگاه برتر و منتخب در جشنواره شهید رجایی در بین همه دستگاه‌های دولتی، انتخاب استان زنجان به عنوان دبیرخانه کشوری فعالیت‌های تابستانی، دبیرخانه کشوری سوگواره احلی من العسل، دبیرخانه کشوری آموزش‌های الکترونیکی و ...، از دیگر توفیقات است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


منشا صدای انفجار در گناوه چه بود؟