تقویت جایگاه فرهنگیان در جامعه جزو برنامه‌ها قرار گیرد


تقویت جایگاه فرهنگیان در جامعه جزو برنامه‌ها قرار گیرد

رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش‌وپرورش گفت: توجه به اسناد بالادستی و تقویت جایگاه فرهنگیان در جامعه باید جزو برنامه‌ها قرار گیرد.

مهدی فیاضی ظهر امروز (۷ بهمن‌ماه) در آیین تودیع و معارفه مدیران‌کل آموزش‌وپرورش استان زنجان، اظهار کرد: یکی از موارد مورد توجه در مدیریت آموزش‌وپرورش، نگاه جامع به بیانیه گام دوم انقلاب است؛ چراکه چشم‌انداز آینده فرزندان‌مان در آن ترسیم شده است.

وی با بیان اینکه فرهنگیان قشری هستند که آینده‌سازان را تربیت می‌کنند، تصریح کرد: فرهنگیان باید مرجع الگوگیری در جامعه باشند؛ چراکه این قشر در تعامل مستقیم با کودکان و نوجوانان ما هستند و می‌توانند در شکل‌گیری شخصیتی آن‌ها نقش تاثیرگذاری داشته باشند.

این مسئول در ادامه به ضرورت تقویت شورای آموزش‌وپرورش در استان اشاره کرد و یادآور شد: جلب مشارکت نخبگان در راستای پیشبرد اهداف در آموزش‌وپرورش حائز اهمیت است و انتظار داریم در استان از این ظرفیت استفاده شود؛ در کنار آن ایجاد حلقه مدیریتی جدید و بهره‌مندی از توان فرهنگیان جوان در سمت‌های مختلف نیز کارگشا بوده و از انتظارات وزارتخانه به‌شمار می‌آید.

فیاضی همچنین با بیان اینکه مسئولان آموزشی باید در کنار همه نیروها بوده و به دنبال عدالت‌محوری و انقلابی‌گری باشند، تصریح کرد: پاکدستی و فسادستیزی نیز باید در سرلوحه کار قرار گیرد.

رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش‌وپرورش به اهمیت ساماندهی هدایت تحصیلی برای رشته‌های متوازن اشاره و خاطرنشان کرد: این موضوع حائز اهمیت است باید به رشته‌های فنی‌وحرفه‌ای توجه کنیم، بزرگ‌ترین مشکل ازدواج دیرهنگام، کارآفرین نبودن فرزندان ما است.

در ادامه مدیرکل آموزش‌وپرورش استان زنجان، اظهار کرد: معلم محور تحول در آموزش‌وپرورش است و در بیانیه گام دوم انقلاب نیز بر تربیت و مسئولیت‌پذیری جوانان تاکید شده که نتیجه آن خودسازی و جامعه‌سازی است و همه این موارد محقق نخواهد شد مگر اینکه از تحول از جانب معلمان به عینیت بپیوندد و این مهم با بکارگیری نیروی کارآمد محقق می‌شود.

علی اسماعیلی ادامه داد: دانشگاه فرهنگیان مهم‌ترین منبع تامین نیروی انسانی است و جذب از این طریق اصولی‌ترین روش جذب نیرو است. محوریت آموزش‌وپرورش معلم است و اگر فعالیتی برای معلمان اتفاق نیفتد، تحولی نیز اتفاق نخواهد افتاد.

وی با اشاره به برنامه‌های خود، افزود: اقداماتی در راستای کیفیت‌بخشی مدارس به عنوان اصلی‌ترین محل عملیاتی شدن فرآیند تعلیم و تربیت با توجه به شاخص عدالت آموزشی، حرکت در مسیر عدالت آموزشی و تربیتی اعم از بهبود یادگیری و کیفیت موارد آموزشی، تلاش برای خروج از نظام غیرموثر آموزشی و تربیتی با توجه به سند تحول بنیادین و اجرایی کردن کلاس‌داری، مبنا قرار دادن تربیت اخلاقی و دینی برای آینده‌سازان، طراحی و افزایش مهارتی دانش‌آموزان با توجه به فناوری و صنایع موجود استان و بازتعریف ارتباط اولیای تربیتی دانش‌آموزان با تاکید نقش مهم اولیا در تعلیم تربیت از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده است.

این مسئول تصریح کرد: قریب به ۱۳ هزار نیروی انسانی در آموزش‌وپرورش فعالیت می‌کنند که نگاه سیستمی و مدیریت منطقی نیروی انسانی می‌تواند در بخش‌های اقتصادی و انگیزشی برای آنان ایجاد کند. استفاده از ظرفیت مجامع خیران مدرسه‌ساز علاوه‌بر ساخت مدرسه در امور تربیتی نز اهمیت ویژه‌ای دارد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلید سعادت