امنیت امروز کشور را مدیون فداکاری شهدا هستیم


امنیت امروز کشور را مدیون فداکاری شهدا هستیم

تهران- ایرنا- فرماندار شهرستان‌ پاکدشت گفت: امنیت و آرامش امروز کشور مدیون رشادت‌ و فداکاری شهدای هشت سال دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم و امنیت و همچنین شهدای مدافع سلامت است.

به گزارش ایرنا، مهدی یوسفی جمارانی روز پنجشنبه در مراسم گلباران مزار مادران شهدای شهرستان پاکدشت اظهار داشت: اگر امروز عزت و افتخاری نصیب ایران اسلامی شده، همه مدیون از خودگذشتگی شهدا و فداکاری و رشادت‌های خانواده معظم آنان است، در مقابل همه افراد جامعه وظیفه دارند تا قدردان آنان بوده و در مسیر شهدا گام بردارند.

وی آشنایی نسل جوان با رشادت و جانفشانی شهدا را وظیفه تمامی افراد جامعه برشمرد و افزود: همانطور که رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب جوانان را مورد خطاب قرار دادند، باید از فرصت دهه فجر برای آگاهی بخشی به جوانان استفاده شود و با انتقال پیام شهدا به نسل جوان، می‌توان تضمین کننده انقلاب اسلامی و تداوم راه شهدا شد.

فرماندار پاکدشت تصریح کرد: دهه فجر انقلاب اسلامی فرصت مناسبی برای انتقال پیام انقلاب به مخاطبین و نسل جوانی است که این دوران طلایی را درک نکرده‌اند، نسلی که آینده ساز کشور است و در بیانیه گام دوم انقلاب رهبر معظم انقلاب، به آنان توجه ویژه‌ای شده است.

وی تصریح کرد: دشمن برای مقابله با ایران اسلامی، فرهنگ ایثار و شهادت را هدف قرار داده و با استفاده از همه ابزارهای خود در پی کمرنگ کردن مقام و جایگاه شهدا در جامعه است، لذا همه وظیفه داریم تا در مقابل این هجمه و توطئه شوم دشمنان ایستادگی کرده و برای حفظ آرمان ها و ارزش های شهدا بکوشیم.

جمارانی تصریح کرد: انقلاب‌های رخ داده در جهان عمدتا توسط یک قشر و یا طبقه خاص و با هدف کسب منافع مادی برای آن قشر رهبری می‌شد ولی در انقلاب ایران، همه اقشار و گروه‌های مردمی مشارکت داشتند و رهبری انقلاب را فقیهی جامع‌الشرایط و آگاه به زمان بر عهده داشت.

وی افزود: تا پیش از انقلاب، مردم ایران در حوزه موضوعات شخصی خود از ولی فقیه و مراجع تقلید می‌کردند ولی با انقلاب اسلامی، مردم زعامت و مرجعیت سیاسی را برای دست‌یابی به اهداف والای اسلامی پذیرفتند.

وی گفت: مطالبه مردم ایران از انقلاب، به هیچ عنوان جنبه مادی و اقتصادی نداشت بلکه در شعار محوری مردم، استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی وجود داشت که امروز به خوبی می‌توان تحقق آن را در آزادی بیان مردم در خصوص مسائل کشور مشاهده کرد.

جمارانی ادامه داد: شاید به دلیل آن که ما در شرایط انقلاب قرار داریم، به خوبی عظمت و بزرگی آن را درک نکرده ایم ولی کسانی که از بیرون به انقلاب اسلامی مردم ایران و دستاوردهای آن نگاه می‌کنند، به عمق اتفاقات و تحول عظیمی که به واسطه انقلاب مردم ایران در جهان رخ داده، پی برده‌اند.

پاکدشت با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا