سرریز جمعیت تهران، شهرهای اقماری را با مشکل جدی مواجه کرده است


سرریز جمعیت تهران، شهرهای اقماری را با مشکل جدی مواجه کرده است

تهران- ایرنا- نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: توسعه شهر تهران سرریز جمعیت این کلانشهر به مناطق اطراف ، شهرهای اقماری را با مشکل جدی مواجه کرده و مسئولان باید با همت و عزم، مشکل ساکنین این مناطق را برطرف کنند.

اقبال شاکری روز پنجشنبه در جلسه بررسی مشکلات ترافیکی منطقه قلعه نو شهرستان ری که در سالن اجتماعات شورای این شهر برگزار شد، اظهار داشت: امروز شاهدیم که بسیاری از مردم برای سکونت به شهرهای اطراف تهران مهاجرت می‌کنند و این امر معضلات این مناطق را روز به روز افزایش می‌دهد.

وی تصریح کرد: افزایش جمعیت شهرهای اطراف تهران در حالی صورت گرفته که به موضوع حمل و نقل آنان به عنوان مهمترین محور توسعه، هیچ توجهی نشده و این امر موضوع امنیت روانی ساکنین این مناطق را تحت تأثیر قرار داده است.

شاکری گفت: اگر امروز برای رفع مشکل حمل و نقل شهرهای اطراف تهران چاره‌ای اندیشیده نشود، قطعا شرایط موجود وخیم‌تر می‌شود و این در حالی است که نمی‌توان با اعتبارات قطره‌چکانی موجود، این مشکل را برطرف کرد.

وی افزود: انجام طرح های عمرانی با اعتبارات اندک، فقط موجب ایجاد زحمت برای مردم، افزایش ترافیک و آلودگی صوتی و هوا می‌شود در حالی که انجام یک اصلاح هندسی اصولی و کارشناسی با هزینه ناچیز، رضایت مردم را در پی خواهد داشت.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: حال که شهرهای اقماری اطراف تهران بسیاری از مشکلات و معضلات پایتخت را تحمل می‌کنند، مسئولان برای رفع مشکلات آنان باید وارد میدان شده و چاره‌ای اساسی بیاندیشند.

وی با انتقاد از تعیین تکلیف نشدن قطار شهری جنوب‌شرق تهران گفت: وزیر سابق راه و شهرسازی با اعلام نظر خود، وضعیت قطار شهری جنوب‌شرق تهران را به قطار حومه‌ای تبدیل کرد که این امر مشکلات بسیاری را برای ساکنین این بخش از استان تهران به همراه آورد.

شاکری گفت: موضوع قطار حومه‌ای یا شهری جنوب شرق تهران باید مانند شهر پرند تعیین تکلیف شده و مردم از خدمات آن به خوبی برخوردار شوند.

وی تأکید کرد: با توجه به عزم، توان و همت شهردای تهران، باید موضوع قطار حومه‌ای جنوب‌شرق به شهردای تهران واگذار شود و مجمع نمایندگان استان تهران نیز باید این موضوع را پیگیری کنند.

وی با اشاره به لزوم ترویج فرهنگ ترافیک در جامعه گفت: امروز هیچ سرعت غیرمجازی در تونل توحید و یا پل صدر اتفاق نمی‌افتد چرا که مردم به خوبی آگاهند که نظام مدیریتی بر رفتار ترافیکی آنان نظارت دارد ولی اگر مسئولان نیز به درستی به وظیفه خود عمل نکنند، مردم نیز در عمل به قوانین با سستی مواجه می‌شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر ناگهانی چهره و اندام همایسریال پایتخت بعد 10 سال ! / هم لاغر هم خیلی پیر ! + عکس