بی‌توجهی به مشکل ترافیک قلعه نو آن را به بحرانی جدی تبدیل می‌کند


بی‌توجهی به مشکل ترافیک قلعه نو آن را به بحرانی جدی تبدیل می‌کند

تهران- ایرنا- نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی گفت: ترافیک قلعه نو، مشکلی قدیمی است که بی‎‌توجهی به این معضل به بحرانی جدی بدل خواهد شد.

حسین نوش‌آبادی روز پنجشنبه در جلسه بررسی مشکلات ترافیک قلعه‌نو که با حضور تنی چند از نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی و اعضای شورای استان تهران در شهر قلعه نو شهرستان ری برگزار شد اظهار داشت: این مسیر، محور شریانی اتصال جنوب‌شرق تهران به پایتخت است و اگر برای رفع ترافیک آن به ویژه در منطقه قلعه‌نو چاره‌ای اندیشیده نشود، قطعا بحران آن همه را درگیر خواهد کرد.

وی تصریح کرد: شاید عده‌ای تمایل نداشته باشند که مشکل ترافیک این منطقه برطرف شود ولی نمی‌توان سرنوشت مردم چند شهرستان و حتی ساکنان شهرستان ری و منطقه قلعه نو را به منافع عده‌ای قلیل گره زد.

وی تأکید کرد: بنده به عنوان عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی اعلام می‌کنم که اعمال نظرات شخصی در رفع مشکل ترافیک قلعه نو که می‌تواند به بحرانی جدی تبدیل شود، هیچ اثری ندارد و باید با کارشناسی و تصمیمی قاطع، این معضل را برطرف کرد.

وی افزود: ارائه پیشنهاداتی نظیر اجرای کمربندی، تقاطع غیرهمسطح و یا پل روگذر به عنوان راه حل‌های کوتاه مدت و بلند مدت باید با کارشناسی و عمل به موقع همراه شود تا از بروز اعتراضات مردمی که مدام از ترافیک این منطقه گلایه دارند پیشگیری شود.

نماینده مردم ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی گفت: برای ساماندهی محور ری- قرچک ردیف ملی در نظر گرفته شده و طی ۲ سال گذشته حدود ۶۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته ولی مشخص نیست که این اعتبار کجا هزینه شده در صورتی که می‌توان با همین اعتبار بسیاری از مشکلات محور را برطرف کرد.

وی با تأکید بر اینکه تا مشکل ترافیک قلعه نو با رشد سالانه هشت درصد تردد خودو، به بحران تبدیل نشده، اظهار داشت: باید در کوتاه مدت چاره‌ای اندیشید و آن را با اجرای یک کمربندی موقت و یا احداث پل روگذر نظیر سه راهی تقی‌آباد برطرف کرد.

وی گفت: راه، محور توسعه و امنیت مردم است و امروز مهمترین مطالبه مردم جنوب‌شرق تهران، دسترسی امن و بدون مشکل به پایتخت است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاسیت خارجه مجلس شورای اسلامی گفت: رئیس مجلس شورای اسلامی علاوه بر ریاست مجلس، نماینده مردم تهران نیز بوده و از مردم همین منطقه نیز رأی گرفته است بنابراین لازم است تا وی نیز به موضوع ترافیک قلعه نو ورود کرده و با تسهیل کردن شرایط اختصاص ردیف در بودجه، زمینه رفع کامل این معضل را فراهم کند.

بی‌توجهی به مشکل ترافیک قلعه نو آن را به بحرانی جدی تبدیل می‌کند

ساماندهی محور ری- ورامین در پروژه‌های سفر رئیس جمهور قرار گیرد
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: ساماندهی محور ری- ورامین و اجرای طرح‌هایی نظیر کمربندی در منطقه قلعه نو، طرح بلند مدت و هزینه بر است که اجرای آن در پروژه‌های سفر رئیس جمهور به شهرستان‌های استان تهران قرار می‌گیرد.

سیدعلی یزدیخواه افزود: برای رفع مشکل ترافیک قلعه نو، پیشنهادات متعددی مطرح شده که باید ضمن بررسی کارشناسی، به صورت همزمان اجرا شود تا مشکل چندساله مردم و خودروهای عبوری از این منطقه برطرف شود.

وی اظهار داشت: کارهای عمرانی دیربازده است و نباید بدون برنامه ریزی و تأمین اعتبارات مورد نیاز اقدامی انجام داد، کاری که در سه راهی باقرشهر شهرستان ری انجام گردید و به صورت نیمه کاره رها شد و این طرح مهم در آستانه نابودی کامل قرار گرفته است.

وی گفت: امروز شاهدیم که در کمربندی سوم تهران نیز همین اتفاق رخ داده، هنوز مشکلاتی از جمله اجرای پل‌ها و تعریض در برخی از مسیرهای این محور به طور کامل اجرایی نشده است.

یزدیخواه افزود: یکی از مهمترین راه‌های رفع مشکل تردد مردم جنوب‌شرق تهران به پایتخت، اجرای پروژه ریلی است که این مهم با اجرای خط ۱۱ مترو به سمت فیروزآباد شهرستان ری و اتصال آن به قطار حومه‌ای تهران- ورامین برطرف می‌شود.

وی تصریح کرد: مشکل این است که هنوز الگوی ترافیکی مناسبی در این بخش از استان تهران وجود ندارد تا بتوان بر اساس آن، برنامه ریزی مناسبی انجام داد و تصمیم گیری لازم برای رفع مشکلات ترافیکی اتخاذ کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


واکنش کاپیتان استقلال به توهین زشت به پلیس