تحقق عدالت آموزشی مطالبه عمومی زنجانی ها در این بخش است


تحقق عدالت آموزشی مطالبه عمومی زنجانی ها در این بخش است

زنجان - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با اشاره به عدالت آموزشی به عنوان مطالبه عمومی گفت: سطح بندی ها بطور معمول به تضعیف مدارس دولتی منجر شده است و با عدالت آموزشی مغایرت دارد که با سازماندهی مدیران کیفی در مدارس دولتی این مهم محقق می شود.

ابوالفضل رفیعی روز پنجشنبه در آیین تودیع و معارفه مدیران‌کل آموزش‌وپروش استان زنجان افزود: تغییر و تحول ضرورت یک جامعه پویا و زنده بوده و نیاز است چرخش مدیران اتفاق بیفتد تا به آرمان‌ها و اهداف نزدیک شویم و در این میان آموزش‌وپرورش از جمله دستگاههای مهم است و حتی می‌توان گفت به جهت ماموریت‌هایی که دارد، مهم‌ترین وظیفه را در بین دستگاه‌های کشور دارد.

وی با تاکید بر ضرورت تغییر و تحول با تغییر دولت‌ها، اضافه کرد: از این رو با توجه به گفتمان‌ فرهنگی دولت‌ها، تغییر مدیران، مطالبه عمومی است که امیدواریم مدیرکل جدید آموزش و پرورش در این مسیر موفقیت داشته باشد.

این مسوول با اشاره به اهمیت آموزش‌وپرورش ادامه داد: در اسناد بالادستی بر اهمیت آموزش‌وپرورش تاکید شده و در بیانیه گام دوم نیز مهم‌ترین مطالبه توجه به علم و پژوهش است، چرا که آموزش‌وپرورش کارخانه انسان‌سازی بوده و مسوولیت آن تربیت انسان‌های شایسته برای تعالی و پیشرفت کشور است و این مهم باید بر اساس ایدئولوژی‌های کشور اتفاق بیفتد.

وی با بیان اینکه آموزش‌وپرورش مهم‌ترین پیشران توسعه کشورها بوده و ارزشمندترین سرمایه هر کشور، محصول آموزش‌وپرورش یا همان نیروی انسانی است اظهار داشت: این نسل باید مهارت‌های زندگی را بیاموزد، آموزش‌وپرورش در کنار نهاد خانواده در بحث آماده‌سازی نوجوانان و جوانان و جامعه‌پذیری آنان نقش مهمی ایفا می‌کند، به همین دلیل همواره توجه بر اهداف و زیرساخت‌های جامعه وجود دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با اشاره به موضوع سند تحول مد نظر رهبری خاطرنشان کرد: این مهم باید مد نظر قرار گیرد و در این میان نیز ، سیاست‌زدگی موجود در آموزش‌وپرورش در گذشته بر کیفیت امور آموزشی و پرورشی تاثیر گذاشته است که باید این فضا کاملاً از بین برود.

مدیرکل جدید آموزش‌وپرورش استان زنجان، نیز ادامه داد: معلم، محور تحول در آموزش‌وپرورش است و در بیانیه گام دوم انقلاب نیز بر تربیت و مسئولیت‌پذیری جوانان تاکید شده که نتیجه آن خودسازی و جامعه‌سازی است و همه این موارد محقق نخواهد شد مگر اینکه تحول از جانب معلمان به عینیت بپیوندد و این مهم با به کارگیری نیروی کارآمد محقق می‌شود.

علی اسماعیلی افزود: دانشگاه فرهنگیان مهم‌ترین منبع تامین نیروی انسانی است و جذب از این طریق اصولی‌ترین روش جذب نیرو است. محوریت آموزش‌وپرورش معلم است و اگر فعالیتی برای معلمان اتفاق نیفتد، تحولی نیز اتفاق نخواهد افتاد.

وی با اشاره به برنامه‌های خود، افزود: اقداماتی در راستای کیفیت‌بخشی مدارس به عنوان اصلی‌ترین محل عملیاتی شدن فرآیند تعلیم و تربیت با توجه به شاخص عدالت آموزشی، حرکت در مسیر عدالت آموزشی و تربیتی اعم از بهبود یادگیری و کیفیت موارد آموزشی، تلاش برای خروج از نظام غیرموثر آموزشی و تربیتی با توجه به سند تحول بنیادین و اجرایی کردن کلاس‌داری، مد نظر است.

وی، مبنا قرار دادن تربیت اخلاقی و دینی برای آینده‌سازان، طراحی و افزایش مهارتی دانش‌آموزان با توجه به فناوری و صنایع موجود استان و بازتعریف ارتباط اولیای تربیتی دانش‌آموزان با تاکید نقش مهم اولیا در تعلیم تربیت را از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده ذکر کرد.

این مسوول خاطر نشان کرد: حدود ۱۳ هزار نیروی انسانی در آموزش‌وپرورش فعالیت می‌کنند که نگاه سیستمی و مدیریت منطقی نیروی انسانی می‌تواند در بخش‌های اقتصادی و انگیزشی برای آنان ایجاد کند. استفاده از ظرفیت مجامع خیران مدرسه‌ساز علاوه‌بر ساخت مدرسه در امور تربیتی نیز اهمیت ویژه‌ای دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


در مسکو عدم واکنش سران شورای اروپا به حمله تروریستی در کروکوس را شرم آور خواندند