تحقق عدالت آموزشی مطالبه عمومی زنجانی ها در این بخش است


تحقق عدالت آموزشی مطالبه عمومی زنجانی ها در این بخش است

زنجان - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با اشاره به عدالت آموزشی به عنوان مطالبه عمومی گفت: سطح بندی ها بطور معمول به تضعیف مدارس دولتی منجر شده است و با عدالت آموزشی مغایرت دارد که با سازماندهی مدیران کیفی در مدارس دولتی این مهم محقق می شود.

ابوالفضل رفیعی روز پنجشنبه در آیین تودیع و معارفه مدیران‌کل آموزش‌وپروش استان زنجان افزود: تغییر و تحول ضرورت یک جامعه پویا و زنده بوده و نیاز است چرخش مدیران اتفاق بیفتد تا به آرمان‌ها و اهداف نزدیک شویم و در این میان آموزش‌وپرورش از جمله دستگاههای مهم است و حتی می‌توان گفت به جهت ماموریت‌هایی که دارد، مهم‌ترین وظیفه را در بین دستگاه‌های کشور دارد.

وی با تاکید بر ضرورت تغییر و تحول با تغییر دولت‌ها، اضافه کرد: از این رو با توجه به گفتمان‌ فرهنگی دولت‌ها، تغییر مدیران، مطالبه عمومی است که امیدواریم مدیرکل جدید آموزش و پرورش در این مسیر موفقیت داشته باشد.

این مسوول با اشاره به اهمیت آموزش‌وپرورش ادامه داد: در اسناد بالادستی بر اهمیت آموزش‌وپرورش تاکید شده و در بیانیه گام دوم نیز مهم‌ترین مطالبه توجه به علم و پژوهش است، چرا که آموزش‌وپرورش کارخانه انسان‌سازی بوده و مسوولیت آن تربیت انسان‌های شایسته برای تعالی و پیشرفت کشور است و این مهم باید بر اساس ایدئولوژی‌های کشور اتفاق بیفتد.

وی با بیان اینکه آموزش‌وپرورش مهم‌ترین پیشران توسعه کشورها بوده و ارزشمندترین سرمایه هر کشور، محصول آموزش‌وپرورش یا همان نیروی انسانی است اظهار داشت: این نسل باید مهارت‌های زندگی را بیاموزد، آموزش‌وپرورش در کنار نهاد خانواده در بحث آماده‌سازی نوجوانان و جوانان و جامعه‌پذیری آنان نقش مهمی ایفا می‌کند، به همین دلیل همواره توجه بر اهداف و زیرساخت‌های جامعه وجود دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با اشاره به موضوع سند تحول مد نظر رهبری خاطرنشان کرد: این مهم باید مد نظر قرار گیرد و در این میان نیز ، سیاست‌زدگی موجود در آموزش‌وپرورش در گذشته بر کیفیت امور آموزشی و پرورشی تاثیر گذاشته است که باید این فضا کاملاً از بین برود.

مدیرکل جدید آموزش‌وپرورش استان زنجان، نیز ادامه داد: معلم، محور تحول در آموزش‌وپرورش است و در بیانیه گام دوم انقلاب نیز بر تربیت و مسئولیت‌پذیری جوانان تاکید شده که نتیجه آن خودسازی و جامعه‌سازی است و همه این موارد محقق نخواهد شد مگر اینکه تحول از جانب معلمان به عینیت بپیوندد و این مهم با به کارگیری نیروی کارآمد محقق می‌شود.

علی اسماعیلی افزود: دانشگاه فرهنگیان مهم‌ترین منبع تامین نیروی انسانی است و جذب از این طریق اصولی‌ترین روش جذب نیرو است. محوریت آموزش‌وپرورش معلم است و اگر فعالیتی برای معلمان اتفاق نیفتد، تحولی نیز اتفاق نخواهد افتاد.

وی با اشاره به برنامه‌های خود، افزود: اقداماتی در راستای کیفیت‌بخشی مدارس به عنوان اصلی‌ترین محل عملیاتی شدن فرآیند تعلیم و تربیت با توجه به شاخص عدالت آموزشی، حرکت در مسیر عدالت آموزشی و تربیتی اعم از بهبود یادگیری و کیفیت موارد آموزشی، تلاش برای خروج از نظام غیرموثر آموزشی و تربیتی با توجه به سند تحول بنیادین و اجرایی کردن کلاس‌داری، مد نظر است.

وی، مبنا قرار دادن تربیت اخلاقی و دینی برای آینده‌سازان، طراحی و افزایش مهارتی دانش‌آموزان با توجه به فناوری و صنایع موجود استان و بازتعریف ارتباط اولیای تربیتی دانش‌آموزان با تاکید نقش مهم اولیا در تعلیم تربیت را از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده ذکر کرد.

این مسوول خاطر نشان کرد: حدود ۱۳ هزار نیروی انسانی در آموزش‌وپرورش فعالیت می‌کنند که نگاه سیستمی و مدیریت منطقی نیروی انسانی می‌تواند در بخش‌های اقتصادی و انگیزشی برای آنان ایجاد کند. استفاده از ظرفیت مجامع خیران مدرسه‌ساز علاوه‌بر ساخت مدرسه در امور تربیتی نیز اهمیت ویژه‌ای دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اندازه گیری اندام کودک در متد مولر