مساله‌یابی حلقه مفقوده مسائل شهری در زنجان است


مساله‌یابی حلقه مفقوده مسائل شهری در زنجان است

زنجان - ایرنا - شهردار زنجان گفت: مساله یابی حلقه مفقوده مسائل شهری زنجان است، مساله یابی به مساله سازی فرق دارد و باید با پژوهش و برنامه علمی دنبال مسائل و راه حل آنها باشیم.

علیرضا فیروزفر روز پنجشنبه در آیین تکریم و معارفه شهردار زنجان افزود: اعضای شورای شهر در انتخاب شهردار اتحاد را رقم زدند و این اتحاد بزرگترین نعمت را برای مدیریت شهری به ارمغان آورد.

وی با بیان اینکه چارچوب حرکتی در مدیریت شهری بر مبنای تقوا پیشگی، مبارزه با فساد، تبعیض و بی عدالتی خواهد بود، ادامه داد: مبنای ما در اجرای امور نیز قانون مداری است.

فیروزفر خاطرنشان کرد: مردم ما ثابت کردند پای نظام و انقلاب هستند، اکثریت مردم از تنگناها گلایه ندارند بلکه گلایه آنان از وجود تبعیض است از این رو در مدیریت شهری جایی برای تبعیض، باند بازی و باند سازی وجود نخواهد داشت و اجرای عدالت سرلوحه ماست.

شهردار زنجان به لزوم رعایت حقوق شهروندی اشاره کرد و اظهار داشت: اگر می خواهیم به نتایج مطلوب و باارزش برسیم باید حدود و حقوق را رعایت کنیم.

وی با اشاره به وضعیت موجود شهر، گفت: نمی توانیم بگوییم شهر بی نقصی داریم، باید برای رفع مسائل و مشکلات برنامه داشته باشیم و بر اساس آن حرکت کنیم، با تمام کارهایی که در گذشته انجام شده ولی هنوز ما مشکل ترافیک داریم که باید در صدد حل آن برآییم.

فیروزفر در بخش دیگری از سخنان خود به لزوم توزیع متوازن پروژه ها در سطح شهر اشاره کرد و افزود: پروژه محوری و اجرای پروژه های بزرگ، ایده ای به صلاح مردم نیست و باید به صورت ساختاری، برای شهر تصمیم بگیریم.

وی با بیان اینکه اصلاح ساختاری کار سخت و زمان بری است، گفت: در این راستان اولین چیز، وجود شفافیت است و بدون شفافیت نمی توانیم جهش داشته باشیم.

شهردرا زنجان گفت: برای تحقق شفافیت لازم است تمام بخش های شهرداری و قرار دادها به یک سامانه شفافیت لینک شوند و در دسترس شهروندان باشند.

فیروزفر به لزوم پاسخگویی تاکید کرد و گفت: ما الزام به پاسخگویی را به منصه ظهور می رسانیم.

نیازمند تغییر و دگرگونی در شهر هستیم

رییس شورای اسلامی شهر زنجان نیز در این مراسم با بیان اینکه پذیرش مسوولیت در دوران سخت، مسوولیت آفرین است، گفت: تعالی انسان و حتی جامعه با سختی است و برای اعتلای جامعه بادی سختی ها بچذیریم و دشواری ها را هموار کنیم.

منصور مرادلو افزود: برای موفقیت نظام باید استقامت کنیم، همچنان که انقلاب بعد از ۴۳ سال، آن همه فراز و نشب ها و سختی ها پشت سر گذاشته و به تعبیر رهبر معظم انقلاب خرمشهرها در پیش داریم.

وی با بیان اینکه ملت ایران بزرگترین نعمت برای مسوولان هستند، افزود: تکلیف مسوولان برای خدمت به این مردم، سنگین است.

رییس شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه نیازمند تغییر و دگرگونی در شهر هستیم، گفت: هدف گذاری و چشم انداز ما باید بهبود امور باشد و تلاش کنیم تا به آن برسیم.

به گزارش ایرنا، در این مراسم از خدمات حبیب الله ملایی یگانه شهردار سابق و منصور سطان محمدی سرپرست شهرداری زنجان قدردانی و با اعطای حکم وزیر کشور، علیرضا فیروزفر به عنوان شهردار جدید زنجان معرفی شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...