گسترش آموزشهای فنی و حرفه‌ای در جامعه به کارآفرینی جوانان منتهی می‌شود


گسترش آموزشهای فنی و حرفه‌ای در جامعه به کارآفرینی جوانان منتهی می‌شود

زنجان- ایرنا - رییس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش گفت: ساماندهی هدایت تحصیلی دانش آموزان برای رشته های متوازن باید در اولویت قرار گیرد و به موضوع آموزش‌های فنی و حرفه‌ای توجه ویژه‌ای داشت.

مهدی فیاضی روز پنجشنبه در مراسم تکریم و معارفه مدیران قبلی و جدید آموزش و پرورش استان زنجان افزود: برنامه های دولت سیزدهم به تمامی مدیران میانی و ستادی اعلام شده و باید این شعارها ی اعلامی را مطالبه مردمی ببینیم و نگوییم فقط شعار یک دولت است.

وی با بیان الینکه در این مقطع زمانی مردم خواستار عدلت محوری هستند، اظهار داشت: انقلابیگری و مردمداری از شعارهای دولت سیزدهم محسوب می‌شود و وقتی فردی از یک جمع ناراضی برود، نمی گوید که آن کارمند بد است، بلکه این نقص را به کل نظام تعمیم می هد.

این مسوول با اشاره به اینکه رضایت یک فرد از انجام دادن کاری به رضایتمندی از کل نظام منتهی می شود، ادامه داد: پاکدستی، فساد ستیزی و قانونمداری از دیگر موارد مورد توجه مدیران در ابلاغیه فعالیت کاری لحاظ شده است که باید به آنها توجه کرد.

وی با اشاره به اینکه افزایش منزلت و مرجعیت فرهنگیان نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است و این مهم در رسانه ها به ویژه در تولید برنامه های مختلف رسانه ای مورد توجه قرار گیرد، اظهار داشت: در زمان حاضر مرجعیت فرهنگیان را از دست داده ایم، گروه همسالان، فضای مجازی، سلبریتی ها و رسانه های خارجی به عنوان مرجعیت نسل جوان قرار گرفته است.

فیاضی با تاکید بر اینکه پیش از این مرجعیت نسل جوان و نوجوانان، فرهیختگان، نخبگان، معلمان و حتی والدین بودند، افزود: در صورت عدم بازسازی این مهم، با چالش جدی مواجه می شویم و در این میان جلب مشارکت نخبگان و تقویت شورای آموزش و پرورش استان و توجه به نشانگرهای ارزیابی و عملکرد نیز باید مورد توجه باشد.

رییس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش با اشاره اینکه ارائه صرف دروس نظری، دانش آموزان را کارآفرین نمی کند، گفت: در زمان حاضر کشورهای دیگر در جهان به سمت کارآفرینی و گسترش آموزشهای فنی و حرفه ای حرکت کرده اند بطوریکه در برخی کشورها ۱۷ درصد دانش آموزان به سمت دانشگاه می روند.

وی با اشاره به اینکه موضوع فنی و حرفه ای و دوره های کوتاه مدت کارآفرینی می تواند وضعیت معیشتی علاقه مندان را ارایه دهد، اظهار داشت: ساماندهی نیروی انسانی و توجه به ساحت های مختلف تربیتی، تنوع بخشی به منابع ملی آموزش و پرورش و مولدسازی دارایی ها نیز باید مد نظر قرار گیرد.

این مسوول با تاکید بر اینکه ادارات آموزش و پرورش منتظر سرانه و ستاد مرکزی نباشند، ادامه داد: ثروت های زیادی وجود دارد و باید منابع مولد آموزشی را در آموزش و پرورش ایجاد کنیم که این مساله شدنی است.

وی جوانگرایی در انتصابات را دیگر مولفه های مهم در دولت بیان کرد و گفت: انجام این کار به نوعی لایه جدید مدیریتی در گردش نخبگان را ایجاد می کند و مدیر می تواند از ظرفیت هایی که در مدرسه وجود دارد برای انتصاب جوانان در پست های مدیریتی استفاده کند.

این مسوول، با بیان اینکه گردش نخبگان را باید به فال نیک گرفت خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت های متنوع در این استان استفاده شود که در این میان تدبیر و مدیریت موجب شد آموزش و پرورش زنجان در مقایسه با استان های دیگر کمترین حاشیه ها را در زمینه هایی مختلف داشته است.

وی یادآوری کرد: این استان بزرگان و پیشکسوتانی از جمله آیت الله شبیری زنجانی را تقدیم انقلاب کرده است که مورد احترام و محبت رهبری هستند.

به گزارش ایرنا، در پایان این مراسم علی اسماعیلی به عنوان مدیرکل جدید اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان معرفی و از خدمات حسن مظفری مدیر کل پیشین این اداره کل تقدیر شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا