اژه‌ای: عفو چندباره متخلفان منجر به جری شدن آنان می‌شود


اژه‌ای: عفو چندباره متخلفان منجر به جری شدن آنان می‌شود

رئیس قوه قضائیه به همراه هیئت قضایی به خراسان رضوی سفر کرده است.

حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای پس از ورود به فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد در جمع خبرنگاران، با بیان این‌که به واسطه اهمیت خراسان رضوی، این سفر دو روزه خواهد بود، اظهار کرد: رسیدگی به مشکلات حقوقی و قضائی استان خراسان رضوی و بررسی موضوعات ناظر بر حقوق عامه، از اهداف این سفر به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: قوه قضائیه با کمک استاندار و مسئولان خراسان رضوی تلاش می‌کند مشکلات مربوط به حقوق عامه را مرتفع کند.


خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: در سفر رئیس قوه قضائیه که از صبح پنجشنبه آغاز شده، تعدادی از مسئولان قضائی نظیر رئیس دیوان عدالت اداری، رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک و… نیز حضور دارند.

رسیدگی به مشکلات حقوقی و قضائی استان خراسان رضوی و بررسی موضوعات ناظر بر حقوق عامه، از اهداف این سفر به شمار می‌رود.

این سفر تا روز جمعه نیز ادامه دارد.

اژه‌ای: عفو چندباره متخلفان منجر به جری شدن آنان می‌شود

اژه‌ای: عفو چندباره متخلفان منجر به جری شدن آنان می‌شود

اژه‌ای: عفو چندباره متخلفان منجر به جری شدن آنان می‌شود

۱۷:۰۴ مشکلات بورس مدیریتی است نه قضائی

دادستان کل کشور گفت: بخش عمده مشکلات مربوط به بورس مدیریتی است و مدیران اقتصادی باید برای حل ان برنامه‌ریزی کنند.

حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری بعدازظهر پنج‌شنبه در حاشیه شورای اداری شهرستان نیشابور در جمع خبرنگاران با اشاره به مسئله بورس و وضعیت فعلی آن، اظهار کرد: بخش عمده مشکلات مربوط به بورس جنبه مدیریتی دارد نه قضائی و مدیران اقتصادی، بازار و بانکی باید برای آن برنامه‌ریزی داشته باشند.

وی با بیان این‌که بخشی از این مشکلات نیز ناشی از جریانات داخلی در بازار اقتصادی است، ادامه داد: در حال بررسی هستیم تا اگر جرمی در این حوزه رخ داده به آن رسیدگی کنیم.

دادستان کل کشور تأکید کرد: کلید حل مشکل بورس در دست وزیر امور اقتصادی و دارایی است و رئیس‌جمهور نیز بر حل این مشکل تأکید کرده است.

۱۶:۴۲ عفو چندباره متخلفان منجر به جری شدن آنان می‌شود

رئیس قوه قضائیه گفت: عفو چندباره برای متخلفان دارای حکم سنگین منجر به جری شدن آنان می‌شود.

حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای بعد از ظهر پنج‌شنبه در جمع قضات خراسان رضوی با بیان این‌که مجازات سنگین و عفو پس از تعیین مجازات، کار درستی نیست، اظهار کرد: در جرایم اگر حبس لازم نیست، جایگزین حبس اعمال شود و نیاز به تدبیر بیشتر در این امور است.

وی با انتقاد از تغییر یا عفو چندباره احکام، ادامه داد: عفو چندباره برای متخلفان دارای حکم سنگین، منجر به جری شدن آنان و تکرار تخلفات می‌شود.

رئیس دستگاه قضا افزود: نقض احکام قضائی در برخی استان‌ها زیاد است، باید این موارد کاهش یابد به خصوص در پرونده‌های اعمال ماده ۴۷۷ آئین دادرسی کیفری باید این مهم مورد توجه باشد، در این پرونده‌ها باید نظر قاضی نیز خواسته شود.

۱۵:۲۴ تشکیل «کمیته اقدام مشترک» برای برخورد با متخلفان بازار

وزیر دادگستری گفت: «کمیته اقدام مشترک» بین نهادهای نظارتی و صنفی برای نظارت و برخورد با متخلفان حوزه بازار و معیشت مردم تشکیل شده است.

امیرحسین رحیمی ظهر پنجشنبه در جمع مدیران اداره کل تعزیرات حکومتی در مشهد، با اشاره به درج قیمت مصرف کننده بر روی کالاها اظهار کرد: با درج قیمت تولید کننده روی کالا، فروشنده اجازه دارد درصدی از سود را بر «قیمت تولیدکننده» اضافه کرده و این نرخ را در معرض دید خریداران قرار دهد.

وی با بیان این‌که اگر مبلغ دریافتی بیش از سود مصوب باشد، با فرد متخلف برخورد خواهد شد، ادامه داد: شهروندان اگر با نرخ سودی از سوی فروشنده بر روی کالا مواجه شدند که بیشتر از نرخ اعلام شده در سامانه حمایت از مصرف‌کنندگان است، آن را به اداره تعزیرات اعلام کنند تا مورد رسیدگی قرار گیرد.

۱۵:۰۳ زندان نیشابور باید به خارج شهر منتقل شود

نیشابور دادستان کل کشور گفت: زندان نیشابور باید هر چه سریع‌تر به خارج از شهر منتقل شود و هیچ احتیاجی به زمان نیست.

حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری که به نمایندگی از رئیس قوه قضائیه د ر سفر به خراسان رضوی به شهرستان نیشابور سفر کرده است، ظهر پنج‌شنبه در جلسه شورای اداری این شهرستان اظهار کرد: رئیس سازمان زندان‌ها مکلف است زندان نیشابور را به خارج از شهر منتقل کند و هیچ احتیاجی به زمان ندارد.

اژه‌ای: عفو چندباره متخلفان منجر به جری شدن آنان می‌شود

وی ادامه داد: همین فردا یک قرارداد ببندید، زندان فعلی را بفروشید و از محل فروش آن محل جدیدی احداث کنید.

دادستان کل کشور افزود: طبق قانون، ۲.۹ درصد بودجه کل کشور باید به قوه قضائیه اختصاص یابد اما این قانون تا امروز اجرایی نشده است، اگر نمایندگان مجلس کمک کنند، قطعاً در تأسیس ساختمان دادسرا و پزشکی قانونی در شهرستان‌ها می‌توانیم همکاری کنیم.

۱۴:۲۶ «تورم قوانین» مانع تسهیل در تولید است

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه گفت: تورم قوانین و وجود دو هزار عنوان مجرمانه باعث افزایش مشکلات شده است.

اصغر جهانگیر پیش از ظهر پنج‌شنبه در جلسه شورای اداری شهرستان کاشمر که با رویکرد حمایت قضائی از سرمایه‌گذاری مشروع واحدهای تولیدی و صنفی در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، با انتقاد از تورم قوانین، اظهار کرد: در قوه قضائیه در حوزه کیفری «دو هزار» عنوان مجرمانه داریم که بسیاری از آن‌ها مشکلات را افزون کرده و دستگاه قضائی به شکلی از کارهای اصلی خود بازمانده است.

وی با بیان این‌که افزایش ناظر سبب بروز مشکلات و فساد می‌شود، خاطرنشان کرد: چندین سال است مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد و تولید تأکید داشته‌اند اما به جای تسهیل‌گری، به موازات آن قانون ایجاد کرده‌ایم تا نظارت را بیشتر کنیم در صورتی که در عمل حمایت نکرده و مانع تولید نیز شده‌ایم.

۱۳:۵۳ درد دل یک دامدار صنعتی در جلسه با رئیس قوه قضاییه

۱۳:۴۲ عدالت اجتماعی باید در جامعه برقرار باشد

رئیس قوه قضائیه با انتقاد از آمار بالای زندانیان در خراسان رضوی، از همه مسئولان استان خواست نسبت به بهبود این شرایط تلاش کنند.

حجت‌الاسلام غلام‌حسین محسنی اژه‌ای در دیدار مردمی خود با مردم مشهد، با بیان این‌که دشمنان نظام با عملیات روانی در تلاش برای ترویج فساد و ناهنجاری‌ها هستند، اظهار کرد: آنان از فضای مجازی نیز برای مقاصد خود نهایت استفاده را داشته‌اند.

اژه‌ای: عفو چندباره متخلفان منجر به جری شدن آنان می‌شود

رئیس قوه قضائیه با تأکید بر این‌که ضرر برخی مفاسد اجتماعی و فرهنگی بیشتر از مفاسد اقتصادی است که منجر به نفوذ دشمن می‌شود، ادامه داد: کشور ما در حال حرکت است، متوقف نشده است و خوشبختانه از نظر امنیت، قدرت بازدارندگی و رتبه‌های علمی در حال پیشرفت هستیم.

وی با بیان اینکه آمار زندانیان در شأن خراسان رضوی نیست افزود: باید عدالت اجتماعی را برقرار کرد و تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم، همه مسئولان به‌خصوص مدیرانی که در خراسان رضوی و مشهد مشغول فعالیت هستند باید تلاش کنند استان و شهری الگو در شأن حضرت امام رضا (ع) و حضرت بقیه‌الله ایجاد شود.

وی با اشاره به این‌که بیشترین دشمنی را آمریکا و صهیونیست‌ها با ما دارند، اظهار کرد: اگر قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران نبود، دشمن هیچ درنگی برای حمله نظامی به ایران نمی‌کرد اما صهیونیست‌ها امروز از ایران می‌ترسند و اگر اقدامی علیه ایران انجام دهند، نسبت به زوال خود اقدام کرده‌اند.

۱۲:۴۴ دیدار رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح با کارکنان این سازمان

رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح با کارکنان این سازمان در خراسان رضوی دیدار و گفت‌وگو کرد.

جت‌الاسلام احمدرضا پورخاقان پیش از ظهر پنج‌شنبه در بازدید از سازمان قضائی نیروهای مسلح خراسان رضوی اظهار کرد: در آستانه چهل و چهارمین فجر پیروزی انقلاب اسلامی هستیم و اکنون مسئولیت ما دوچندان شده است.

وی با استناد به منابع دینی ادامه داد: پروردگار می‌فرماید «پس از آنکه ظالمان را سرنگون کردیم حکومت را به صالحان سپردیم»، به تعبیری در ادامه می‌فرماید «شما که پیش از این شعار می‌دادید اگر قدرت دست ما بود چه می‌کردیم، اکنون امکانات و حکومت در اختیار شماست و در انتظار رفتار شما هستیم» لذا دوره انقلاب آزمایش بسیار سختی است.

اژه‌ای: عفو چندباره متخلفان منجر به جری شدن آنان می‌شود

رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح گفت: در طول این ۴۳ سال، سخت‌ترین فشارها بر جمهوری اسلامی وارد شد، این فشارها فقط از جانب دشمن نبود بلکه دوستان نادان نیز به طرق دیگر فشار آوردند و انقلاب اسلامی گردنه‌های سختی را از همان آغاز پیدایش خود پشت سر گذاشته است.

۱۱:۰۶ حل مسائل اقتصادی بدون مشارکت مردم غیرممکن است

رئیس قوه قضائیه گفت: حل و فصل مسائل اقتصادی کشور بدون مشارکت مردم و بخش خصوصی غیر ممکن یا پر هزینه است.

حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای صبح پنجشنبه در نشست با فعالان اقتصادی خراسان رضوی، با بیان این‌که حل مشکلات اقتصادی کشور بدون حضور مردم و بخش خصوصی غیرممکن یا پر هزینه است، اظهار کرد: اگر مسئولی صحبتی کرد، مردم و رسانه‌ها آن را دنبال و مطالبه کنیم.

رئیس قوه قضائیه افزود: اگر واقعاً باور داریم که جنگ امروز، جنگ اقتصادی است و دشمن تیر نهایی را در چله اقتصاد گذاشته تا معیشت مردم را تحت فشار قرار دهد، اقدامات ما نیز باید متناسب با این جنگ اقتصادی حرکت کنیم.

وی بر لزوم اصلاح قوانین متناسب با شرایط جنگ اقتصادی تأکید کرد و گفت: مسائل اقتصادی و بیکاری سبب شکل‌گیری برخی نزاع‌ها، طلاق‌ها، مشکلات خانوادگی و دیگر مشکلات اجتماعی شده که باید بدانیم فعالیت اقتصادی امروز جهاد در راه خدا است.

۹:۰۹ هدف از سفرهای استانی احیای حقوق عامه است

رئیس قوه قضائیه گفت: توجه و احیای حقوق عامه، از مهم‌ترین اهداف سفرهای استانی هیئت‌های قضائی است.

حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای پس از ورود به فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد در جمع خبرنگاران، با بیان این‌که به واسطه اهمیت خراسان رضوی، این سفر دو روزه خواهد بود، اظهار کرد: رسیدگی به مشکلات حقوقی و قضائی استان خراسان رضوی و بررسی موضوعات ناظر بر حقوق عامه، از اهداف این سفر به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: قوه قضائیه با کمک استاندار و مسئولان خراسان رضوی تلاش می‌کند مشکلات مربوط به حقوق عامه را مرتفع کند.

کد خبر 5410204

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اسرائیل «وبال راهبردی» آمریکاست