تلاش اپل برای ساخت کنسول اختصاصی با استخدام مهندسین ایکس باکس


تلاش اپل برای ساخت کنسول اختصاصی با استخدام مهندسین ایکس باکس

مایکروسافت هفته گذشته اکتیویژن بلیزارد (https://www.shahrsakhtafzar.com/fa/news/console-game/37859-microsoft-activision-blizzard-world-bank-chief) را خریداری کرد تا فصل جدیدی در دنیای گیم رقم بخورد. حال به نظر می‌رسد که اپل نیز دست به کار شده تا با استخدام یکی از مهندسان شاغل در تیم Microsoft Xbox، خود را به عرضه یک کنسول بازی اختصاصی نزدیک کند.

مایکروسافت هفته گذشته اکتیویژن بلیزارد را خریداری کرد تا فصل جدیدی در دنیای گیم رقم بخورد. حال به نظر می‌رسد که اپل نیز دست به کار شده تا با استخدام یکی از مهندسان شاغل در تیم Microsoft Xbox، خود را به عرضه یک کنسول بازی اختصاصی نزدیک کند.

این خبر در یک پادکست یوتیوبی و توسط یکی از معتبرترین افشاگران مسائل مایکروسافت منتشر شده است. او می‌گوید منبع قابل اطمینانش این موضوع را به گوش وی رسانده که در صورت صحت خبر بسیار مهمی برای دنیای بازی به حساب می‌آید.

اپل در سال‌های گذشته همواره تلاش کرده تا برخی از مهندسان بخش گیمینگ مایکروسافت را استخدام نماید و کنسول اختصاصی و مخصوص خود را تولید نماید. البته احتمال دارد این کنسول برای کاربردهای واقعیت مجازی یا بازی در متاورس عرضه شود. در نظر داشته باشید که کوپرتینویی‌ها به کنسل کردن پروژه‌های مختلف معروفند و احتمال دارد هیچ کنسولی گیمینگی با برند اپل به بازار نیاید.

تلاش اپل برای ساخت کنسول اختصاصی با استخدام مهندسین ایکس باکس

همچنین این احتمال وجود دارد که کنسول مورد اشاره در برنامه سال‌های قبل اپل وجود داشته و همین حالا نیز پروژه ساخت آن متوقف شده باشد. با این حال اپل را می‌توان یکی از بازیگران جدید دنیای گیمینگ دانست، زیرا این شرکت تمرکز خود را روی این حوزه افزایش داده و با ارائه سرویس اشتراک بازی Apple Arcade، امکان گیمینگ روی اپل TV را فراهم آورده است.

از این رو می‌توان گفت که اپل در عرضه محصولات شبه کنسول چندان هم بی‌تجربه نیست. البته گزارش‌ها در مورد کنسول بازی اپل هنوز نهایی نیست و نمی‌توان آن‌ها را چندان جدی گرفت و باید منتظر خبرهای رسمی در این مورد ماند.

در همین رابطه بخوانید:

- ورود اپل به دنیای گیمینگ ؛ غول آمریکایی یک کنسول ترکیبی می‌سازد
- ادعایی بزرگ از سوی اپل ؛ آیا پردازش گرافیکی تراشه M1 Max اپل از کنسول بازی PS5 بهتر است؟

چندی پیش نیز خبری از تلاش اپل برای تولید یک کنسول گیمینگ دستی و هیبریدی مجهز به تراشه A12 و قابلیت‌هایی همچون ری‌تریسینگ منتشر شده بود که البته به نتیجه‌ای ختم نشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...