حمله سایبری به صدا و سیما ؛ قطع لحظه‌ای پخش زنده شبکه یک و چند ایستگاه رادیویی


حمله سایبری به صدا و سیما ؛ قطع لحظه‌ای پخش زنده شبکه یک و چند ایستگاه رادیویی

در ماه‌های قبل شاهد حملات سایبری به سامانه‌های مهم کشور (https://www.shahrsakhtafzar.com/fa/news/security/37055-tehran-university-elearn-site-cyberattack) و در مهم‌ترین آن‌ها سیستم پمپ بنزین‌ها بوده‌ایم و امروز در اتفاقی جدید، تصویر شبکه یک سیما برای مدتی هک شده است.

در ماه‌های قبل شاهد حملات سایبری به سامانه‌های مهم کشور و در مهم‌ترین آن‌ها سیستم پمپ بنزین‌ها بوده‌ایم و امروز در اتفاقی جدید، تصویر شبکه یک سیما برای مدتی هک شده است.

عصر امروز و در حالی که شبکه یک در حال پخش آنونس برنامه‌های خود بود، تصویر و بخشی از سخنرانی سران منافقین روی به مدت ده ثانیه روی این شبکه دیده شد. مسئولان شبکه یک به احتمال حمله هکری به سرورها اشاره می‌کنند، اما هنوز اطلاعات دیگری از این اتفاق منتشر نشده است.

حمله سایبری به صدا و سیما ؛ قطع لحظه‌ای پخش زنده شبکه یک و چند ایستگاه رادیویی

البته این تنها حمله هکری به شبکه‌های صدا و سیما نیست و علاوه بر شبکه یک، چندین موج رادیویی مختلف شامل رادیو آوا، تهران، پیام و قرآن نیز با محتوای اشاره شده در بالا مورد حمله قرار گرفته‌اند.

معاون فنی صداوسیما در گفتگو با شبکه خبر می‌گوید امکانات امنیتی زیادی برای مقابله با حملات این چنینی پیش‌بینی شده و این اقدام‌ها بسیار پیچیده است. او می‌افزاید: « تنها صاحبان این تکنولوژی می توانند از بک دور ها و امکاناتی که از قبل روی سیستم ها در نظر گرفته اند می توانند بهره برداری کنند و صدمه بزنند.»

هنوز اطلاعات دیگری از این حمله سایبری در دسترس نیست و انتظار داریم جزئیات بیشتر در این مورد به زودی توسط منابع رسمی صدا و سیما منتشر شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تماشاخانه سیار کانون میهمان کودکان اراک و ساوه