شهرستان مرزی رازوجرگلان خراسان شمالی از دستگاه سونوگرافی بهره مند شد


شهرستان مرزی رازوجرگلان خراسان شمالی از دستگاه سونوگرافی بهره مند شد

بجنورد- ایرنا- سرپرست شبکه بهداشت و درمان رازوجرگلان گفت: برای نخستین بار یک دستگاه سونوگرافی به ارزش 10 میلیارد ریال در مرکز جامع سلامت شهری راز نصب و راه اندازی شد تا اهالی این شهرستان مرزی در این حوزه سلامت نیازی برای مراجعه به مرکز استان نداشته باشند.

رضا علی یوسفی روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این دستگاه سونوگرافی با پیگیری های معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی تهیه شد و به لحاظ کیفی از بروز ترین دستگاه های سونوگرافی در کشور است.

وی افزود: بعد از این شهروندان دیگر لزومی ندارد برای انواع سونوگرافی های بارداری و زنان، دستگاه گوارش، کلیه، مثانه، کبد و سایر اعضاء بدن به مرکز استان مراجعه کنند زیرا که با مجهز شدن شهرستان به دستگاه سونوگرافی این نیازهای درمانی با کیفیت، سرعت و دقت بهتری انجام خواهد شد.

شهرستان راز و جرگلان با ۷۰ هزار نفر جمعیت از داشتن بیمارستان بی‌بهره است و مردم این منطقه ناگزیرند برای دریافت خدمات درمانی فاصله چند ۱۰ کیلومتری آن تا شهرستان مانه و سملقان و یا بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی را طی کنند.

این شهرستان که در شمالی‌ترین نقطه استان قرار دارد، هم مرز با کشور ترکمنستان بوده و دارای ۳ بخش مرکزی، جرگلان و غلامان است.
استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی، ۹ مرکز درمانی با هزار و ۳۰۰ تخت بیمارستانی دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان