هوای بجنورد برای سه روز متوالی در چرخه ناسالم قرار گرفت


هوای بجنورد برای سه روز متوالی در چرخه ناسالم قرار گرفت

ایرنا- وجود ریزگردها در آسمان مرکز خراسان شمالی در سه روز متوالی هوای شهر بجنورد را در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داد.

معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: بر اساس داده های ایستگاه سنجش آلودگی هوا در مرکز استان، شاخص سنجش آلودگی امروز ۱۳۸ است که در وضعیت ناسالم برای گروههای حساس قرار گرفت.

حسین هراتی اظهار داشت: روز گذشته هم شاخص کیفیت هوا ۱۲۸ و در روز سه شنبه ۱۴۸ ثبت شد که هوای شهر را در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس قرار داد.

وی گفت: علت کاهش کیفیت هوا پایدار بودن هوا است البته شن و نمک پاشی معابر شهر برای آب کردن برف و خشک شدن آن هم در این زمینه موثر است.

وی خاطرنشان کرد: شن و نمک پاشیده شده در معابر با وزش باد و یا تردد خودروها به آسمان بلند شده و سبب کاهش کیفیت هوا می شود و این وضعیت در صورت تداوم پایداری هوا تا چند روز آتی ادامه خواهد داشت.

پیشنهاد تشکیل نشست کمیته اضطرار

هراتی گفت: باتوجه به تداوم سه روزه آلودگی هوا در بجنورد، پیشنهاد کردیم تا کمیته اضطرار تشکیل و برای حل مشکل تصمیم گیری شود.

وی افزود: در شاخص سنجش هوا وضعیت صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای تمام گروه های سنی، ۲۰۱ تا ۳۰۰ خیلی ناسالم و بیش از ۳۰۰ خطرناک و بحرانی است.

هراتی اظهار داشت: گرد و غبار، علت مهم آلودگی هوای بجنورد است، اطراف شهر بجنورد عرصه فعالیت سنگ شکن ها، کارخانه آسفالت و دیگر واحدهای آلاینده است.

وی اظهار داشت: با توجه به کاسه ای بودن شهر بجنورد، در صورت بروز مشکل در آلودگی هوا، رفع آن مشکل است، از این رو باید اقدامات پیشگیرانه، مورد توجه باشد.

معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: آلودگی هوای مرکز خراسان شمالی تنها در یک نقطه قابل سنجش و اندازه گیری است و تنها ایستگاه سنجش آلودگی هوای استان در جوار این اداره کل مستقر است.
هواشناسی خراسان شمالی برای امروز تا اوایل هفته آتی جوی ناپایدار برای استان پیش بینی کرده است.

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است. ‌

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در