بارش های پراکنده استان خراسان رضوی را فرا می گیرد


بارش های پراکنده استان خراسان رضوی را فرا می گیرد

مشهد- ایرنا- کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: بر اساس نقشه‌های هواشناسی با ورود سامانه سرد و بارشی از ظهر امروز (پنجشنبه)، بارش‌های پراکنده به صورت برف و باران در این استان به‌ ویژه نیمه شمالی و غربی آن آغاز می شود که تا شنبه هفته آینده ادامه می یابد.  

زهرا عنایتی در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: عمده فعالیت این سامانه از بعدازظهر امروز تا عصر جمعه است که در طول فعالیت این سامانه افزایش شدت وزش باد پیش‌بینی می‌شود بطوریکه در نوار شرقی و نیمه جنوبی استان همراه با گردوخاک و احتمال بروز خسارت خواهد بود.

وی ادامه داد: همچنین تشکیل مه،کاهش دید و کولاک برف در برخی جاده‌های کوهستانی نیمه شمالی و غربی استان از پیامدهای این سامانه است.
کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: دمای هوای استان طی امروز و امشب گرمتر می شود و جمعه و شنبه هفته آینده دمای هوای روزانه بین پنج‌ تا هفت درجه سلسیوس کاهش می‌یابد.

وی با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته دمای هوای مشهد بین یک درجه زیر صفر تا ۱۳ درجه سلسیوس در نوسان بود افزود: بیشینه دمای هوای امروز مشهد به ۱۵ درجه سلسیوس رسید و کمینه دمای هوای آن به حدود چهار درجه زیر صفر می‌رسد.
عنایتی ادامه داد: زاوه با کمینه دمای هوای پنج درجه زیر صفر و سرخس با بیشینه دمای هوای ۱۵ درجه سلسیوس به ترتیب سردترین و گرم‌ترین شهرهای خراسان رضوی طی ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند.
وی گفت: همچنین بیشترین شدت وزش باد طی ۲۴ ساعت گذشته از شهرستان‌ بجستان با سرعت ۴۳ کیلومتر در ساعت گزارش شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آتش بازی دمبله و ام‌باپه در لوشامپیونه