60 درصد از موارد تشخیصی کرونا در فارس اومیکرون است


60 درصد از موارد تشخیصی کرونا در فارس اومیکرون است

شیراز-ایرنا-معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با اشاره به افزایش قابل توجه مراجعه به مراکز منتخب تشخیص و درمان سرپایی کرونا، نسبت به خطر آغاز موج سویه اومیکرون در استان فارس هشدار داد وگفت: 60 درصد از موارد تشخیصی کرونا در فارس سویه اومیکرون است.

دکتر عباس رضائیان زاده روز پنجشنبه در نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در این باره اظهار کرد: با ساده انگاری مردم در خصوص سویه اومیکرون و کاهش رعایت شیوه نامه های بهداشتی و روند کند مراجعه هم استانی ها برای تکمیل چرخه واکسیناسیون، احتمال رخداد موج اومیکرون بسیار زیاد است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، ادامه داد: در حال حاضر حدود ۶۰ درصد موارد تشخیص داده شده کرونا در استانفارس ، مبتلا به سویه اومیکرون هستند و با افزایش مراجعه به مراکز منتخب تشخیص و درمان سرپایی کرونا و موارد بستری، نگران روزهای پیش رو هستیم.

معاون بهداشت دانشگاه با اشاره به اینکه هنوز ۶ درصد از مردم برای دریافت واکسن مراجعه نکرده اند، تاکید کرد: با توجه به سرایت پذیری بالای این سویه و احتمال بالای ابتلای مجدد در آن، تکمیل چرخه واکسیناسیون و رعایت شیوه نامه های بهداشتی، راه برون رفت از این بحران است.

دکتر رضائیان زاده با اشاره به فعالیت ۴۱ مرکز منتخب تشخیص و درمان سرپائی کرونا (۱۶ساعته) در استان فارس، از عموم مردم استان خواست تا در صورت دارا بودن علایم ابتلا به کرونا، تماس خود را تا حد ممکن با اطرافیان کاهش داده و پیش از هر اقدامی، به این مراکز مراجعه کنند.

ابتلای ۵۲۴ هزار و ۸۰۴ نفر در فارس به کرونا

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز هم طی اطلاعیه ای، آخرین وضعیت کرونا در استان فارس از ابتدای شیوع تا امروز ، هفتم بهمن۱۴۰۰، اعلام کرد.

به گزارش ایرنا ، در این اطلاعیه آمده است: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، یک میلیون و ۹۰۰ هزار و ۱۲۱ تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه های استان تهیه شده که با بررسی نمونه های انجام شده، ۵۲۴ هزار و ۸۰۴ بیمار مثبت شناسایی شده است.

از مجموع تست های انجام شده از ابتدای شیوع تاکنون، یک میلیون و ۶۰۸ هزار و ۲۵۲ تست تشخیصی مولکولی بوده که ۴۵۷ هزار و ۳۴۹ مورد بیمار مثبت قطعی شناسایی شده، همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج قاسم سلیمانی تاکنون ۲۹۱ هزار و ۸۶۹ مورد تست سریع انجام شده و ۶۷ هزار و ۴۵۵ بیمار مثبت شناسایی شده است.

با بستری ۱۱۹ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، هم اکنون ۴۳۲ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد، ۶۰ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته ۲ هم استانی دیگر در اثر این بیماری جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون به هفت هزار و ۴۷۳ نفر رسید.

همچنین از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۵۱۰ هزار و ۳۸۶ هم استانی مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

در حال حاضر مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب سه دُز، به هفت میلیون و ۲۵۸ هزار و ۵۱۳ دُز رسیده که از این تعداد سه میلیون و ۲۷۰ هزار و ۳۸۸ دُز نوبت اول، دو میلیون و ۹۹۸ هزار و ۶۲۴ دُز نوبت دوم و ۹۸۹ هزار و ۵۰۱ دُز نوبت سوم واکسن بوده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انفجار حین مهار آتش در مغازه نقاشی خودرو در رشت